آغاز پایش سلامت رانندگان اتوبوسرانی اصفهان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از آغاز پایش سلامت رانندگان اتوبوس اصفهان با حضور متخصصان مراکز بهداشتی در پنج پایانه درون شهری اصفهان در راستای مقابله با شیوع ویروس واگیردار کرونا خبر داد.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به راهبران و پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان، استفاده از سیستم ثبت انگشت تا اطلاع ثانوی لغو شده و به هر کدام از بخش مدیریتی اعلام شده که کارکنان رأس ساعت ۱۲ ظهر در صورت عدم نیاز، به فعالیت روزانه خود پایان دهند.

وی با اشاره به بازدید روزانه از پایانه‌های درون شهری و نظارت بر نحوه ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها، تصریح کرد: در بازدید از پایانه‌های بابلدشت، باقوشخانه و خرم تذکرات لازم و نکات آموزشی به راهبران، کنترل کنندگان و بازرسان خطوط درباره نحوه پیشگیری از ویروس کرونا اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به توزیع و نصب پوستر اطلاع رسانی به شهروندان درباره نحوه زدن کارت بلیت در اتوبوس‌ها، گفت: در این پوسترها تاکید شده شهروندان کیف پول و کارت بلیت خود را روزانه ضدعفونی کرده، کارت خود را از فاصله سه الی پنج سانتی متری ثبت و تا حد امکان از پرداخت کرایه نقدی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی غیرحضوری توسط روابط عمومی از طریق سامانه پیامک و شبکه‌های اجتماعی جهت چگونگی نظافت اتوبوس‌ها و پایانه‌ها با همکاری نیروهای مراکز بهداشت و واحد آموزش برگزار شده است، افزود: پوسترهای آموزشی (چگونه از کرونا دوری کنیم؟) داخل اتوبوس‌های شهر و ایستگاه‌ها و ساختمان‌های اداری در معرض دید عموم شهروندان نصب شده است.

افتخاری گفت: مواد مورد نیاز برای ضدعفونی اتوبوس‌های در اختیار بخش خصوصی نیز به راهبران تحویل داده شده و ضدعفونی این اتوبوس‌ها با نظارت ویژه توسط شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خاموش‌کردن اتوبوس‌ها در مبادی و مقاصد از دیگر دستورات در راستای کاهش آلودگی‌ها است، گفت: اگر مردم به عنوان ناظر هوشیار اتوبوسرانی توجه کرده باشند، تنها اتوبوس‌هایی که زمان توقف آنها کمتر از سه دقیقه باشد مثل ناوگان خطوط BRT در مبدأ روشن می‌ماند، زیرا روشن و خاموش کردن چند باره اتوبوس‌ها در زمان کوتاه استهلاک زیادی دارد، اما اتوبوس‌هایی که مدت توقف آنها بالاتر از پنج دقیقه است، باید خاموش بماند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: بازرسان کارت بلیت و عوامل باجه‌های فروش کارت بلیت حتماً باید از دستکش و ماسک استفاده کنند و راهبران نیز در حال رانندگی از دستکش استفاده کنند.

وی تاکید کرد: هر شب اتوبوس‌های ناوگان فعال بخش دولتی و خصوصی پس از اتمام خدمات‌رسانی در کلیه توقفگاه‌های اتوبوسرانی با استفاده از محلول‌های ویژه توسط ۱۰ نفر نیروی متخصص آموزش دیده ضدعفونی می‌شود.

کد خبر 412976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.