نرده گذاری خط بی آر تی خیابان سجاد ادامه یابد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان با بیان اینکه تجربه اجرای نرده در خیابان سعادت آباد باید الگویی برای استناد جهت اجرا در سایر معابر باشد، گفت: ادامه نرده گذاری در خیابان سجاد در راستای کاهش ترافیک و حفظ ایمنی خطوط بی آر تی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور پیش از ظهر امروز در بخش تذکرات یکصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم حفظ نرده‌های بی آر تی در خیابان سعادت آباد، اظهار کرد: نصب نرده در این مسیر و دیگر خیابان‌هایی که این خط از آن عبور می‌کند موجب کاهش چشمگیر زمان تلف شده اتوبوس‌ها و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از این وسیله حمل و نقل همگانی شده است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط نزدیک به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از این خط استفاده می‌کنند، افزود: نصب نرده در خیابان سعادت آباد و حذف پارک حاشیه این خیابان بر اساس رویه پذیرفته شده در دنیا در اولویت دهی به حمل و نقل عمومی و محدود کردن تردد خودروهای شخصی انجام شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حال که از مشکلات زمان اجرای این مسیر گذر کرده‌ایم و این مساله برای مردم جا افتاده است نباید این دستاورد را از بین ببریم.

زندآور با اشاره به اینکه تجربه اجرای مسیر ویژه با نصب دوربین برای اولین بار در اصفهان اجرا شد و تا حد زیادی هم موفق بود، خاطرنشان کرد: عملکرد و ایمنی و هزینه قابل مقایسه با نصب نرده نیست؛ همچنین در خیابان جی چندین مورد تصادف ناشی از عبور ناایمن عابران پیاده از عرض خیابان و همچنین تخلفات بسیاری توسط موتور سیکلت ها ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ورود مسافران به مسیر و عدم امکان کنترل ورود و خروج مسافران از گیت‌ها از دیگر معایب جداسازی بدون نرده است، تاکید کرد: تجربه اجرای نرده در خیابان سعادت آباد باید الگویی برای استناد جهت اجرا در سایر معابر باشد.

زندآور اضافه کرد: در خیابان سجاد که جداسازی با نرده انجام نشد هم اکنون پارک حاشیه‌ای دوبل و مورب به اوج رسیده است و اتوبوس‌ها در ترافیک گرفتار می‌شوند. از این رو پیشنهاد می‌شود به جای اینکه نرده‌های سعادت آباد را جمع کنیم نرده گذاری را در خیابان سجاد نیز ادامه دهیم.

کد خبر 412969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.