"کرونا" جشنواره فیلم کن را به تعطیلی می‌کشاند؟

سخنگو جشنواره فیلم کن اعلام کرد که عوامل این جشنواره به دقت اخبار ویروس جدید کرونا را زیر نظر دارند و احتمال تعطیلی کن ۲۰۲۰ به دلیل شیوع این بیماری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویروس جدید "کویید – ۱۹" و شیوع بیماری کرونا تبدیل به یک معضل در سراسر دنیا شده است. این ویروس که شیوع آن ابتدا از چین آغاز شد، اکنون به تمام قاره‌ها سرایت کرده و مسائل آن کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا را حسابی درگیر کرده است. اولین کشور اروپایی که بیمار مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرد، فرانسه بود. کشوری که هنر بخش بزرگی از فرهنگ و اقتصاد آن را تشکیل می‌دهد.

اکنون بزرگترین رویداد سینمایی فرانسه یعنی جشنواره فیلم کن تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته و طبق اعلام مسئولان اجرایی احتمال لغو آن وجود دارد. چندی پیش سخنگوی جشنواره گفته بود: "برای گمانه‌زنی در مورد تأثیرگذاری ویروس کرونا بر برگزاری جشنواره امسال هنوز زود است، در حال حاضر مقامات جشنواره کن در حال نظارت بر اخبار شیوع این ویروس هستند تا با تصمیم درست سلامت و امنیت جشنواره را تأمین کنند. ما به دقت روند گسترش ویروس را زیر نظر داریم و به توصیه‌های مقامات محلی، ملی و بین‌المللی در رابطه با آن توجه می‌کنیم. برای پیش‌بینی لغو رویدادی که برای دو ماه و نیم آینده برنامه‌ریزی شده هنوز زود است."

طبق اعلام اولیه جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ از ۲۳ اردیبهشت تا سوم خرداد سال آینده برگزار خواهد شد. با این حال ممکن است شیوع کرونا و ناتوانی در کنترل شیوع آن این جشنواره را لغو و یا به تعطیلی بکشاند. جشنواره فیلم کن مهم‌ترین جشنواره سینمایی دنیا است و می‌توان گفت که دریافت نخل طلای این جشنواره برای بسیاری از سینماگران از مجسمه طلایی اسکار هم با ارزش‌تر است.

همچنین جشنواره فیلم کن مهم‌ترین محفل سینمایی دنیا است که سینماگران را از سراسر دنیا در شهر ساحلی کن در فرانسه گردهم می‌آورد. به همین دلیل کارگردانان علاقه بسیاری دارند تا اولین نمایش ساخته‌هایشان در این جشنواره باشد و سپس به جوایز بیشتری حمله کند. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که در نهایت کرونا برای این جشنواره چه نسخه‌ای خواهد پیچید.

جشنواره فیلم کن تاکنون چندین سال پیاپی به دلیل دو جنگ جهانی و دو سال نیز به دلیل مشکلات مالی برگزار نشد. اما از سال ۱۹۵۱ تاکنون این مهم‌ترین جشنواره سینمایی دنیا هرسال برگزار شده و اعتبار تثبیت شده‌ای بین سینماگران، حتی کارگردانان آمریکایی کسب کرده است. پس از جنگ و پول، آیا "کرونا" سومین دلیل برای لغو جشنواره کن خواهد بود؟

کد خبر 412948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.