درخواست حمایت‌ ویژه از بخش‌های اقتصادی تا شهریور ۹۹

روسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با توجه به شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن بر بخش‌های تولیدی، خدماتی، آموزشی، تجاری و غیره و پیش‌بینی رکود شدید در این بخش‌ها خواستار اتخاذ تمهیدات و حمایت‌های خاص از آنها حداقل تا پایان شهریور ۱۳۹۹ شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق تعاون ایران در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

" رؤسای سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون از رئیس‌جمهور مطرح کردند

درخواست اعمال حمایت‌های ویژه از بخش‌های اقتصادی تا شهریور ۹۹

روسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با توجه به شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن بر بخش‌های تولیدی، خدماتی، آموزشی، تجاری و… و پیش‌بینی رکود شدید در این بخش‌ها خواستار اتخاذ تمهیدات و حمایت‌های خاص از آنها حداقل تا پایان شهریور ۱۳۹۹ شدند.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف و بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون طی نامه‌ای به روحانی ضمن تشریح وضعیت حاکم بر اقتصاد به دلیل شیوع کرونا در کشور با رویکرد پیشگیرانه و در راستای جلوگیری از تشدید بحران در حوزه اقتصاد به ویژه در زمینه‌های تولید، تجارت، خدمات، صنعت حمل‌ونقل و شبکه توزیع کشور، خواستار اتخاذ تصمیمات ویژه و حمایت‌هایی به شرح زیر شدند:

الف)

۱ استمهال سررسید اقساط تسهیلات از بهمن‌ماه ۱۳۹۸ لغایت حداقل تا پایان شهریور ۱۳۹۹ بدون تعلق جرائم دیرکرد.

۲ تمدید تسهیلاتی که سررسید تسویه آن‌ها از بهمن‌ماه ۱۳۹۸ لغایت حداقل شهریور ۱۳۹۹ است

۳ تأمین سرمایه در گردش با شرایط سهل و نرخ حمایتی جهت واحدهای تولیدی و تجاری

۴ استمهال حق بیمه سهم کارفرما از بهمن‌ماه ۱۳۹۸ لغایت حداقل پایان شهریورماه ۱۳۹۹ بدون تعلق جریمه

۵ استمهال یا تخفیف مالیاتی برای عملکرد سال ۱۳۹۸

۶ استمهال حداقل هشت‌ماهه تقسیط پرداخت بدهی‌های قبلی به سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی

۷ استمهال پرداخت مالیات بر ارزش افزوده متعلقه از بهمن‌ماه ۱۳۹۸ لغایت حداقل تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ و نیز استمهال پرداخت بدهی معوقه مالیات بر ارزش افزوده قبل از این تاریخ به مدت هشت ماه

۸ تأمین منابع و تسهیلات ارزان برای مردم (مخاطبان هدفمند) به منظور تقویت قدرت خرید

۹ استمهال وصول هرگونه عوارض توسط شهرداری‌ها حداقل تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹

ب)

در راستای رفع مشکل انسداد مرزها و جلوگیری از ورود کالاهای صادراتی ایران به کشورهای دارای اولویت هدف صادراتی، هیات هایی ویژه متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف به کشورهای موصوف اعزام شود.

ج)

به منظور تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی حمایتی و نیز ارائه گزارش‌های عملکرد به حضرت‌عالی، کمیته‌ای مشترک مرکب از نمایندگان جناب‌عالی و رؤسای سه اتاق تشکیل شود. "

کد خبر 412946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.