دام و طیور با واکسن‌های ایرانی واکسینه می‌شوند

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی فراخوانی اعلام کرده است از تولید واکسن‌های دامی طیور و آبزیان توسط شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با وجود تمام توانمندی‌های موجود در کشور و کهن بودن علم واکسن در طب ایرانی اسلامی، چند سالی است که ایران در این حوزه گام‌های بلند و قابل قبولی برنداشته است؛ البته شاید راه‌اندازی شهر واکسن در نزدیک شهر قم بتواند زیرساخت‌های تولید و توسعه این علم را در کشور فراهم کند.

تولید واکسن‌های دام، طیور و آبزیان خط مقدم نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و بهداشت جسمی و روانی جامعه را هدف گرفته است. بر همین اساس هرگونه اقدامی در این حوزه مورد حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

بر همین اساس ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی فراخوانی اعلام کرده است از تولید واکسن‌های دامی طیور و آبزیان توسط شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

طرح‌های ارسالی باید مبتنی بر فناوری‌های زیستی باشد، منجر به محصولات مشخص قید شده (واکسن یا خدمات وابسته به تولید واکسن) شود و از طریق شرکت یا شرکت‌های خصوصی پیشنهاد شود.

کد خبر 412941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.