راه‌اندازی ۱۴ ایستگاه جمع‌آوری پسماند در چابهار

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک گفت: ۱۴ ایستگاه جمع‌آوری پسماند خشک‌ به منظور جمع‌آوری پسماند خشک، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و کمک به اقتصاد شهروندان در چابهار راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایمنا، منصور رئیسی اظهار کرد: به منظور اشاعه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا، توزیع سطل تفکیک زباله در سطح ادارات و مدارس شهر چابهار در حال انجام است.

وی گفت: بیش‌از ۷۰ سطل بزرگ تفکیک زباله در سطح ادارات چابهار و ۴۵۰ سطل کارتن پلاست ۲۰ لیتری تفکیک زباله در مدارس سطح این شهر توزیع شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک ادامه داد: به منظور گسترش فرهنگ تفکیک زباله چهار ایستگاه تفکیک زباله در سطح شهر چابهار در بلوار توحید، خیابان دریا، فلکه شیلات و پارک سیدالشهداء راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند پسماند خشک نظیر کاغذ، کارتن، شیشه، پلاستیک و پت را به این جایگاه‌ها تحویل داده و به ازای وزن پسماندهای ذکر شده وجه نقد دریافت کنند.

رئیسی اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌شود به دلیل حفاظت و حراست از محیط زیست، فرهنگ تفکیک زباله را جدی بگیرند زیرا عمر تجزیه پذیری پسماندهای خشک بالاست و در صورت رها شدن در محیط زیست اثرات جبران ناپذیری را بر محیط زیست وارد خواهد آورد.

منبع: ایرنا

کد خبر 412935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.