همدردی هنرمندان در این روزهای سخت

در این ایام و در پی شیوع ویروس کرونا که خط مقدم دفاع و محافظت از سلامت مردم کشور بیمارستان‌ها است، انسان‌های از خود گذشته و فداکاری چون پزشک‌ها، پرستاران و دیگر پرسنل بخش درمان لایق بهترین قدردانی‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که جسم و روح مردم این سرزمین آماج اخبار و حوادث ناگوار و هراس‌آور است، فعالان فضای مجازی نیز به این شرایط واکنش نشان داده اند.

در روزهای ابتدایی این شیوع، هنرمندان و اینفلوئنسر ها با انتقاد از مسئولین مخصوصاً مدیران بخش بهداشت و درمان نظر خود را ابراز کردند اما در یک هفته گذشته موجی از تشکر و قدردانی شکل گرفته است، تشکر از کسانی که جان بر کف با وجود تمام سختی‌ها و خطرات، کاری فراتر از وظیفه خود انجام می‌دهند.

پرویز پرستویی ضمن انتشار عکسی که این روزها به کرات در فضای مجازی دست به دست شده به انتقاد پرداخت و گفت:

«واقعا باعث تاسفه یک ویروسی وارد مملکتمون شده وعده‌ای از هموطنانمون به آن مبتلا شدن، عده‌ای جان خودشون رو از دست دادن، و مدام دارند توصیه می‌کنند که چگونه با این ویروس مقابله و پیشگیری کنند. و ابتدایی‌ترین آن زدن ماسکه، که هم کمیاب شده و هم گران و یک عده از خدا بی خبر و شیاد، با احتکار دارو و ماسک و…به فکر سودجویی خودشونند. یاد اونروزها بیافتیم که در زمان جنگ پیرزنی حتی یک کاسه تخم مرغ خودش رو اهدا برای رزمندگان می‌کرد. وقوع زلزله، سیل و یادمون رفته مردم چگونه با جان و دل به کمک هموطنانشون می‌شتافتند؟

الان هم نمی‌خواهد شما مجانی دارو و ماسک در اختیار مردم بگذارید، ولی دیگه این رفتار غیر انسانی را نکنید. یاد جمله رئیس جمهور افتادم که می‌گفت من شب خوابیدم و صبح بیدار شدم، دیدم بنزین گرون شده و… حالا اگه از خواب بیدار شدید بفرمائید مسئولان با این جماعت محتکر و گران فروش، برخورد جدی کنند. سال نود و هشت که اتفاق پشت اتفاق افتاد، اینم از شب عید مردم!»

جواد رضویان نیز واکنشی مثل پرویز پرستویی داشت و با انتشار همان تصویر به انتقاد پرداخت و در واکنش دیگری تشکر و قدردانی خود از کادر درمان را ابراز کرد:

«جا دارد به‌عنوان عضوی کوچک از جامعه عرض خسته نباشید جانانه‌ای بگویم به همه زحمتکشان حوزه سلامت کشور عزیزمان ایران. امیدوارم کسانی که در ادوار خاص تقویمی ایثار را تفسیر و تدبیر می‌کنند، از قافله عقب نمانند و صرفاً نظاره‌گر خدمات عاشقانه پرسنل سربازان سلامت نباشند و هر اقدامی را که باعث افزایش روحیه پرسنل شود، عامل شوند. همچنین جا دارد از مرکز اورژانس ۱۱۵ که دوشادوش پرسنل صادقانه درحال خدمت هستند، قدردانی کنم.»

حمید فرخ نژاد با انتشار تصویری از کادر درمانی کشور نوشت:

سلام و درود به شرف کادر پزشکی و درمانی و بهداشتی کشورمون که با حداقل امکانات در این روزهای تلخ، چتری در بارش مصیبت شده اند.

شیلا خداداد دیگر بازیگر کشورمان با انتشار تصویر و متن زیر، وظیفه شناسی پزشکان و سایر پرسنل بیمارستانی در این شرایط را ستونی خواند:

«درود بر تمامی کادر زحمتکش درمانی اعم از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، بهیاران و نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها و عوامل اداری و هر کسی که در این شرایط ویژه، جان و خانواده خود را سپر حفظ سلامتی جامعه کرده است. گرچه پزشکان وظیفه خود را انجام می‌دهند، اما وظیفه‌شناسی باشرافت در این شرایط جای تقدیر دارد، دست‌مریزاد.»

بهاره کیان افشار تلاش و ارزش کار پرسنل و زحمت‌کشان بخش درمان را هم تراز با آتش‌نشانان فداکار فاجعه پلاسکو ارزیابی کرد و نوشت:

«وقتی روزی صد بار دستم را می‌شورم و باز هم نگرانم، به پرسنل بیمارستان‌ها، پرستارها و پزشکانی فکر می‌کنم که جان‌نثارانه به بیماران مبتلا خدمات‌رسانی می‌کنند و تمام وجودم را حس قدردانی و تحسین فرا می‌گیره و عجیب حسم به اونها مشابه حسم به آتش‌نشان‌های فداکار می‌مونه در زمان آتش‌سوزی پلاسکو.»

داریوش فرضیایی با نام هنری عمو پورنگ در صفحه خود نوشت:

«در این شرایط اسفناک که همگی ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا را داریم، یادی کنیم از پرستاران و پزشکان عزیزی که با همه کمبودها و مشکلات برای نجات دادن جان هموطنان‌مان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، فراموش نکنید آنها نیز همچون ما خانواده‌ای دارند که همیشه نگران حال‌شان هستند و به لحاظ کاری بیشتر از ما استرس همسران‌شان را دارند که خدایی‌ناکرده آلوده چنین بیماری بشوند. من درمقابل انسانیت و فداکاری شما عزیزان سر تعظیم فرود می‌آورم و از خداوند مهربان برایتان آرزوی سلامتی و تندرستی دارم. دوستان عزیزم همان‌طور که می‌دانید بهترین راه پیشگیری، رعایت بهداشت و انجام توصیه‌هایی است که در این چند روز بارها از طریق اخبار و جراید و برنامه‌های پزشکی برای مردم مطرح شده، ان‌شاءالله که هرچه زودتر این شرایط دردناک به پایان برسد و دوباره شاهد روزهای آرام باشیم.»

رضا میرکریمی کارگردان که با علم روانشناسی و تأثیرات رسانه بیگانه نیست در صحفه خود نوشت:

«شیوع ترس و ناامیدی در آسیب‌پذیر کردن جامعه و تضعیف سیستم ایمنی افراد برای مواجهه با بیماری‌ها نقش مخربی دارد. با بازنشر نکردن اخبار نامعتبر و یأس‌آور در آسیب رساندن به جان هموطنان‌مان شریک نشویم. همه باید با ویروس «خودمطلع‌پنداری» که در شریان‌های تنفسی فرهنگ‌مان لانه کرده است، بجنگیم و این نمی‌شود مگر اینکه هرکدام از ما در قرنطینه‌ای خودخواسته ابتدا به پاکسازی درون خود بپردازیم تا یاد بگیریم راه‌های درست‌تری برای مفید بودن و در کنار هم بودن در روزهای سخت وجود دارد.»

نیکی مظفری، فرزند مجید مظفری در صفحه خود از کادر درمانی تشکر کرد:

«عرض ادب و احترام به تک‌تک پزشکان، پرستاران، پرسنل محترم و زحمتکش بیمارستان‌ها. خداقوت و خسته نباشید هموطنان عزیزم. به شخصه سپاسگزار همه زحمات و دعاگوی سلامتی برای شما و خانواده محترم‌تان هستم و هر لحظه از خداوند متعال آرزوی سلامتی و آرامش برای همه هم‌میهنانم را خواستارم.»

فریبرز عرب نیا ضمن تشکر از پرسنل بیمارستان‌ها کنایه‌ای به مسئولین زد و نوشت:

«درود بر شرف و انسانیت همه پزشکان، پرستاران، درمانگران و کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر ایران که فداکارانه جان‌شان را برای یاری به هم‌میهنان کف دست گرفته‌اند و واژه‌های «مسئولیت» و «خدمت به مردم» را (که این روزها سخت و کمیاب و بی‌معنا شده) آبرویی دوباره می‌بخشند.»

کد خبر 412932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.