اجرای تمهیدات آموزشی و بهداشتی جهت پیشگیری از کرونا

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای تمهیدات آموزشی و بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای متصدیان و نیروهای مدیریت پسماند خشک خبر داد.

محمد منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و به تبع انتشار ویروس در شهر، سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، پیشگیری را به عنوان اولویت اصلی فعالیت‌های خود مد نظر قرار داده و اقداماتی را هم به این منظور انجام داده است.

وی ادامه داد: بر این اساس به طور مستمر هر روز طی دو نوبت ایستگاه‌های بازیافت سراسر شهر کامل ضد عفونی و علاوه بر آن کابین خودروهای جمع آوری پسماند خشک گندزدایی می‌شود.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به گندزدایی روزانه چهار مرکز پردازش پسماند خشک افزود: تمامی اقدامات شامل ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های تحت نظارت و مدیریت سازمان، توسط عوامل بازرسی و با هدف حفظ سلامتی متصدیان ایستگاه‌های بازیافت و مأموران جمع آوری پسماند و همچنین جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری انجام می‌شود.

وی در خصوص تجهیزات توزیع شده جهت پیشگیری از شیوع این بیماری، گفت: به میزان کافی دستکش‌های یکبار مصرف، ماسک بهداشتی و محلول ضدعفونی کننده سطوح در میان متصدیان و مأموران جمع آوری توزیع شده است تا بتوانند با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی از سلامتی خود در برابر بیماری محافظت کنند.

منوچهری خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های بازیافت به انواع شوینده‌ها شامل مایع سفیده کننده و ضدعفونی کننده مجهز است و شهروندان می‌توانند با تحویل پسماندهای خشک خود این هدایا را دریافت کنند.

وی گفت: علاوه بر این طی یک برنامه مدون، به تمامی متصدیان ایستگاه‌های بازیافت و مأموران جمع آوری پسماند خشک آموزش‌های لازم شامل نظافت فردی، پاکسازی سطوح و علائم بیماری، ارائه شده است.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش ساعات کاری ایستگاه‌ها و غرفه‌های بازیافت افزود: ایستگاه‌های بازیافت هر روز از ساعت ۸ الی ۱۸ و غرفه‌های بازیافت هر روز از ساعت ۸ الی ۱۵ فعالیت می‌کنند تا با کاستن از ساعت کاری متصدیان، امکان مواجهه آن‌ها با ویروس و ابتلای احتمالی جلوگیری شود.

کد خبر 412930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.