افزایش قیمت میوه و تره‌بار غیررسمی و تخلف صنفی است

رئیس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان گفت: تنها علت افزایش قیمت لیموترش در بازار شیوع ویروس کرونا نبوده بلکه صادرات این محصول به کشورهای دیگر نیز بر افزایش قیمت آن تاثیر داشته است که با بسته شدن مرزها، محصولات صادراتی تا دو روز آینده به بازار می‌آید و قیمت لیموترش کاهش پیدا خواهد کرد.

ناصر اطرج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تاثیرات شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: چند قلم از محصولات بازار میوه و تره‌بار در هفته گذشته افزایش قیمت داشته و این روند افزایشی ارتباطی با افزایش تقاضا برای خرید میوه در شب عید ندارد بلکه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: برخی کارشناسان مصرف لیموترش، پرتقال و زنجبیل را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا توصیه کرده‌اند و همین امر موجب افزایش تقاضا برای خرید این محصولات در روزهای گذشته شده و قیمت آنها را بالا برده است.

رئیس اتحادیه عمده فروشان میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: البته این فزایش قیمت در میدان میوه و تره بار به صورت رسمی انجام نشد بلکه چند غرفه تخلف کرده و اقدام به افزایش قیمت محصولات کرده بودند که با هماهنگی بازرسی اصناف به مراجع ذی‌صلاح معرفی و برای آنها پرونده تشکیل شد و چند خرده فروشی نیز در سطح شهر قیمت را افزایش داده‌اند.

اطرج اضافه کرد: برخی فروشندگان قیمت فروش لیموترش را به بیش از ۲۷ هزار تومان رسانده‌اند در صورتی که قیمت هر کیلوگرم لیموترش در میدان، ۱۸ هزار تومان بوده و این نوعی تخلف صنفی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای تأمین نیاز میوه شب عید مردم در میدان میوه و تره بار، هیچ مشکلی وجود ندارد و سیب و پرتقال به میزان لازم ذخیره شده است که چند روز پیش از آغاز سال جدید این ذخایر در بازار و واحدهای صنفی عرضه خواهد شد.

کد خبر 412929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.