صدور مجوز مشاغل خانگی کاملاً الکترونیکی شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از الکترونیکی شدن صدور مجوزهای مشاغل خانگی به صورت کامل خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری اظهار کرد: با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و واحد فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجوزهای مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی صادرمی شود.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی، برای تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزینه، تأمین رضایت و کرامت مردم، مبادرت به صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شفافیت و تسهیلگری در فرآیند صدور مجوز، از مزایای الکترونیکی شدن مجوزهای مشاغل خانگی است، اظهار کرد: این طرح ابتدا در چهار استان ایلام، خراسان جنوبی، کرمان و گیلان به صورت آزمایشی اجرا شده و از سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سامانه مشاغل خانگی به منظور تسهیل‌گری و تسریع در روند کار و عملیاتی کردن قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، توسط مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، به نشانی ttps://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir تهیه و طراحی شد. همچنین در سال ۱۳۹۸ برای صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت صد درصد الکترونیکی برنامه‌ریزی شد و در حال حاضر صدور مجوز بدون مراجعه حضوری و کل فرآیند صدور مجوز مشاغل خانگی الکترونیکی شده است.

کد خبر 412928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.