پسماندهای عفونی در سایت سگزی دفن می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پسماندهای عفونی به هیچ عنوان وارد کارخانه پردازش نمی‌شود و در سایت سگزی اصولی دفن می‌شود.

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روزانه بین ۱۵ تا ۱۶ تن پسماند عفونی و بیمارستانی از کلینیک‌ها، مطب پزشکان و بیمارستان‌های شهر اصفهان جمع‌آوری و دفن می‌شود در حالی‌که تکنولوژی روز دنیا، سوزاندن پسماندهای عفونی به خاطر خطرات و مشکلات زیست محیطی فراوان آن است؛ از این رو با سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی شده تا ابر پروژه احداث پسماند سوز بیمارستانی در این کلانشهر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه «اصفهان شهر بدون دفن پسماند» چشم‌انداز پیش روی سازمان است، افزود: تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۰۰ با استفاده از روش‌هایی مانند هاضم بی‌هوازی و پیرولیز، دفن پسماند را به کمتر از ۱۰ درصد برسانیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: ایجاد یک لندفیل استاندارد و عایق در برابر نفوذ شیرابه به خاک، ساخت سرند بالستیک با قابلیت جداسازی اجزای دوبعدی و سه بعدی پسماندها در فرآیند پردازش و طراحی و نصب مخازن زیرزمینی هوشمند در سطح شهر از جمله دیگر پروژه‌های سازمان بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع بیش از ۱۰۰۰ تن پسماند تر روزانه شهر اصفهان ۶۰ درصد مواد آلی و قابل تبدیل شدن به کود کمپوست است و ۴۰ درصد ریجکت (مواد غیر قابل بازیافت) به سایت سگزی انتقال می‌یابد که با ایجاد یک لندفیل بهداشتی دفن می‌شود.

صادقی با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان برای مقابله با ویروس واگیردار کرونا، تصریح کرد: در راستای جلوگیری از ابتلای کارکنان به ویروس کرونا، در مرکز پردازش پسماندهای خشک نیز برنامه‌های آگاهسازی شامل نصب بنر و پوستر آموزشی در نظر گرفته شده و کارکنان این مرکز به تجهیزات ایمنی و بهداشتی شامل دستکش، ماسک بهداشتی و محلول ضدعفونی مجهز شده‌اند.

وی گفت: در محل سازمان نیز علاوه بر تجهیز سرویس‌های بهداشتی به مواد شوینده مناسب، دستگاه محلول‌های ضدعفونی در چند نقطه مختلف سازمان مدیریت پسماند نصب شده تا افراد بتوانند پس از تماس دستهایشان با سطوح مختلف، آن‌ها را به منظور پیشگیری از انتقال ویروس ضدعفونی کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه روزانه کارکنان سازمان مدیریت پسماند مورد تست سلامت قرار می‌گیرند، گفت: تمام بخش‌های کارخانه پردازش از هفته قبل تاکنون به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود.

وی اظهار کرد: در صورت ایجاد شرایط اضطرار پسماندهای شهر وارد کارخانه پردازش نخواهد شد و به صورت مستقیم دفن می‌شود که البته برای انجام آن در کمیته بحران و معاونت شهری تصمیم‌گیری می شود.

صادقی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت کارکنان و پرسنل این سازمان، ناظران سازمان به تجهیزات مراقبتی و بهداشتی شامل ماسک‌های بهداشتی و دستکش یکبار مصرف مجهز شده‌اند تا در فعالیت‌های کنترلی خود از آنها استفاده کنند و افزون بر این محلول‌های ضدعفونی کننده دست در بین آنها توزیع خواهد شد تا پس از تماس دست‌هایشان با سطوح، آن‌ها را ضدعفونی کنند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه خود مراقبتی به متصدیان ایستگاه‌های بازیافت و مأموران جمع‌آوری پسماند خشک، گفت: با توجه به لزوم پیشگیری از ابتلای به این بیماری، رعایت بهداشت فردی ضروری است به همین سبب برنامه آموزشی شامل ارائه آموزش‌های شفاهی همراه با تهیه و نصب پوسترهای آموزش پیشگیری از انتقال این ویروس در نظر گرفته شده است.

کد خبر 412927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.