داستان موفقیت نرم افزارهای حسابداری "اینتویت"+خدمات آنلاین

اینتویت (Intuit) یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه طراحی نرم‌افزارهای مالی است که در سال‌های اخیر خدمات آنلاین را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اینتویت از جمله برندهای پیش گام صنعت نرم افزار به شمار می‌رود که عمده مشتریان آن اشخاص حقیقی و کسب و کارهای کوچک است. دفتر مرکزی این شرکت در "مانتین ویو" کالیفرنیا قرار دارد. محصولات معروف و مهم اینتویت شامل Turbo Tax (آماده سازی اسناد مالیاتی)، نرم افزار QuickBooks (مخصوص حساب‌داری و کسب و کارهای کوچک)، ProConnect Tax Online، ProSeries Lacerte و بسیاری سرویس‌های دیگر است.

تاریخچه تأسیس اینتویت

شرکت اینتویت در سال ۱۹۸۳ توسط"اسکات کوک" و "تام پرولکس" راه‌اندازی شد. این شرکت به منظور آسان‌سازی تنظیم اسناد مالیاتی شکل گرفت. پایه اولیه راه‌اندازی اینتویت، برنامه توسعه یافته Quicken توسط تام پرولکس بود. پرولکس بخش فنی شرکت را مدیریت می‌کرد و مسئولیت بازاریابی و توزیع نرم افزار به مشتریان واقعی بر عهده کوک بود. کوک در ابتدا تصمیم گرفت نرم افزار خود را از طریق شعب بانک به فروش برساند، اما پس از مدتی متوجه شد که بانک‌ها زیرساخت و توانایی لازم برای فروش پکیج‌های نرم افزاری را ندارند و این ایده با شکست رو به رو شد. بنابراین اینتویت که در زیرزمین خانه پرولکس و تنها با هفت کارمند فعالیت خود را شروع کرده بود، دوران سختی را پشت سر گذاشت.

روند صعودی پیشرفت اینتویت

اولین نشانه‌های پیشرفت اینتویت در سال ۱۹۸۶ پدیدار شد. نسخه اپل نرم افزار Quicken، بازخوردهای خوبی در رسانه‌ها دریافت کرد و فروش آن افزایش یافت. بنیانگذاران این شرکت تصمیم گرفتند به جای فروش نرم افزار به بانک، آن‌ها را به طور مستقیم به مشتریان بفروشند. روند صعودی شرکت از همین دوره زمانی آغاز شد، البته حضور شرکت‌های مشابه جدید، چالش‌های رقابتی به وجود آورد. نرم افزار محبوب QuickPlay در سال ۱۹۹۱ و با اوج‌گیری اینتویت در بازار نرم افزارهای مالی معروف شد. در همان سال سرویس جامع QuickBooks معرفی شد که جایگزین مناسبی برای نرم‌افزارهای حساب‌داری دیگر محسوب می‌شد.

دوران اوج اینتویت

اولین مدیر عامل اینتویت به نام "ویلیام وی کمپل" در سال ۱۹۹۴ استخدام شد. او سابقه فعالیت اجرایی در اپل داشت و فردی با سابقه در زمینه توسعه کسب و کار شناخته می‌شد. بنابراین فرد مناسبی برای هدایت اینتویت در دوران اوج‌گیری بود. اینتویت در سال ۱۹۹۳، WINTAX که نرم افزار مالی و مالیاتی پیش‌گام کانادا بود را به زیرمجموعه خود اضافه کرد.

توسعه محصولات اینتویت

شرکت اینتویت در سال‌های میانه دهه ۱۹۹۰ با چالش‌های مختلفی رو به رو شد، به طوری که مجبور به اخراج ۱۰ درصد از نیروی انسانی خود شد. بنابراین این شرکت به سرعت استراتژی خود را تغییر داد و تصمیم گرفت به یک شرکت اینترنتی تبدیل شود. همچنین اینتویت بعضی از کسب و کارهای غیرهسته‌ای خود را از شرکت جدا کرد و زیر مجموعه Intuit Services Corporation که در زمینه پردازش تراکنش‌های الکترونیکی و بانک‌داری آنلاین فعالیت داشت را به Checkfree فروخت. علاوه بر این، زیر مجموعه Parsons که نرم افزار مخصوص مصرف کننده و عملیات بازار یابی مستقیم را بر عهده داشت به Broderbund Software فروخته شد.

محصولات مهم اینتویت

یکی از محصولات مهم اینترنتی اینتویت، WebTurboTax بود؛ کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانستند فعالیت‌های مالیاتی خود را به صورت آنلاین ثبت کنند. این شرکت در سال ۱۹۹۷ از طریق زیر مجموعه ژاپنی خود"Nihon Micom"، توسعه دهنده نرم افزارهای حساب‌داری را برای شرکت‌های کوچک خریداری کرد. یک سال بعد نیز Lacerte Software Corporation و Lacerte Educational Services خریداری شدند. همچنین شرکت مشابه دیگر، Compucraft Tax Services در سال ۱۹۹۹ به اینتویت اضافه شد. SecureTax.com از دیگر خریدهای اینتویت بود که فعالیت‌های مشابهی با هدف آماده‌سازی اسناد مالیاتی انجام می‌داد.

وضعیت کنونی اینتویت

با آغاز قرن ۲۱، اینتویت چند محصول انقلابی خود را وارد بازار کرد. یکی از سرویس‌های اصلی اینتویت Mint.com بود که جزء مهمترین محصولات این شرکت به شمار می‌رود. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد فرآیندهایی مانند ردگیری حساب بانکی، کارت‌های اعتباری، حساب‌های سرمایه‌گذاری، وام‌ها و بسیاری موارد دیگر را در یک رابط کاربری واحد مدیریت کنند. علاوه بر این، کنترل بودجه و اهداف مالی را نیز می‌توان در رابط کاربری مینت انجام داد.

اینتویت در سال ۲۰۰۳، شرکت Innovaiove Merchant Solutions را که ارائه دهنده خدمات تجاری به کسب و کارها بود، خریداری کرد. از خریدهای مهم بعدی این شرکت می‌توان به MyCorporation.com اشاره کرد؛ خرید این سرویس امکان ارائه خدمات ثبت اسناد آنلاین را در پلتفرم‌های اینتویت فراهم می‌کرد. اینتویت در سال‌های اخیر تمرکز زیادی بر خدمات آنلاین داشته و سرویس‌های تحلیل داده را به زیر مجموعه خود اضافه کرده است. اکنون مدیر عامل این شرکت، فردی ایرانی به نام ساسان گودرزی است که جزء سرمایه‌گذاران مشهور دنیای فناوری به شمار می‌رود.

کد خبر 412910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.