۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
 امگا چگونه به شهرت جهانی رسید؟

امگا "Omega"، یکی از معروف‌ترین برندهای ساعت سازی لوکس در جهان است که در حال حاضر تابع گروه سواچ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امگا (Omega)، یکی از شناخته شده‌ترین برندهای ساعت در جهان محسوب می‌شود که که مقر اصلی آن در سوئیس است. این برند آنچنان معروف است که سازمان فضایی ناسا برای کارمندان و مأموران ویژه خود از ساعت‌های امگا استفاده می‌کند، در پروژه سال ۱۹۶۹ و سفر به ماه، یک ساعت امگا به عنوان اولین ساعت مسافر ماه انتخاب شد. همچنین برند امگا از سال ۱۹۳۲ به عنوان ساعت زمان سنج در بازی‌های المپیک به کار رفته و از سال ۱۹۹۵ نیز از این ساعت‌ها در سری فیلم‌های مشهور جیمز باند به عنوان "ساعت جیمز باند" استفاده شده است. در ادامه شما را با تاریخچه تأسیس امگا، رکود اقتصادی و وضعیت کنونی آن آشنا می‌کنیم:

تاریخچه تأسیس امگا

"لوئی براندت"، در سال ۱۸۴۸ یک کمپانی تأسیس کرد که بعدها به شرکت امگا تبدیل شد. براندت، قطعات ساعت‌های خود را از صنعت گران محلی خریداری و ساعت‌های جیبی تولید می‌کرد. وی از همان آغاز فعالیت، محصولات خود را در کشورهای دیگر مانند ایتالیا، انگلستان و کشورهای اسکاندیناوی به فروش می‌رساند. در سال ۱۸۷۷، پسران براندت به او ملحق شدند و نام کمپانی را "لوئی براندت و پسران" گذاشتند. آن‌ها موفق شدند ساعت‌هایی تولید کنند که دقت بالایی داشت و تعمیر کردن آن‌ها نیز بسیار راحت بود. نام رسمی این شرکت از سال ۱۹۸۲ به "Omega SA" تغییر یافت.

اولین نوآوری برادران براندت

نخستین نوآوری برادران براندت در صنعت ساعت سازی، تولید اولین ساعت مچی با قابلیت نمایش مجزای دقیقه بود؛ این ساعت از اهرم مخصوص برای تنظیم دقیقه بهره می‌برد که برای اولین بار در جهان تولید شده بود. این ساعت مچی سال ۱۹۸۲ وارد بازار شد و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. شرکت ساعت سازی لوئی براندت در سال ۱۹۸۴ مجموعه‌ای جدید از چرخ دنده و ساختار داخلی ساعت تولید کرد که استانداردی جدید به صنعت ساعت سازی افزود. مزیت سیستم جدید این بود که دارای دقت بالایی بود و قطعات آن قابلیت جایگزینی داشت؛ با تولید ساعت جدید، این شرکت سوئیسی شهرت و اعتبار جهانی کسب کرد.

دریافت جایزه در نمایشگاه پاریس

شرکت امگا در سال ۱۹۲۵ تمام تلاش خود را کرد تا مدلی مخصوص نمایشگاه بین المللی "آرت دکو" در پاریس معرفی کند. طراحی آرت دکو در آن سال برنده جایزه بزرگ نمایشگاه پاریس شد. همچنین دقت ساعت‌های امگا در اوایل قرن بیستم در آزمایش‌ها و رقابت‌های مختلف مانند Geneva Observatory، مورد تأیید قرار گرفت و به شهرت و اعتبار این برند افزود. علاوه بر این، اولین سیستم خودکار حرکت و تنظیم ساعت در سال ۱۹۳۱ توسط امگا به صنعت ساعت معرفی شد.

شهرت برند امگا در جنگ جهانی دوم

شرکت امگا در طول جنگ جهانی دوم ساعت‌هایی برای سربازان ارتش و خلبانان نیروی هوایی تولید کرد و بر شهرت خود افزود. این شرکت همواره به جزئیات و کیفیت بالای محصولات خود توجه زیادی داشت. از جمله مدل‌های محبوب برند امگا می‌توان به "اسپیدمستر کرونوگراف"، "سی مستر واترپروف اسپرتس" و "کانستلیشن" اشاره کرد که همچنان نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

رکود اقتصادی و احیای شرکت امگا

در سال ۱۹۸۰ به دلیل رکود اقتصادی، شرکت امگا با یک کمپانی ساعت سازی سوئیسی دیگر به نام "ASUAG" که برندهای مطرح "سواچ" و "رادو" را طراحی می‌کرد، ادغام شد، اما این ادغام برای مقابله با بحران و رکود اقتصادی کافی نبود. بنابراین، نیکولاس جی هایک، در سال ۱۹۸۳ پس از ادغام دو شرکت ASUAG و SSIH، به عنوان مدیر عامل شرکت جدید SMH انتخاب شد و تصمیم گرفت صنعت ساعت سازی سوئیس را احیا کند؛ شرکت او بعداً به سواچ تغییر نام داد و در حال حاضر برند امگا زیر مجموعه آن است.

وضعیت کنونی امگا

یکی از جدیدترین نوآوری‌های امگا در تولید ساعت‌های مقاوم در سال ۲۰۱۳، با معرفی Co-Axial 8508 اتفاق افتاد؛ این مدل ساعت در برابر میدان‌های مغناطیسی تا ۱۵ هزار گائوس مقاومت داشت. مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو، بیست و هفتمین حضور امگا به عنوان زمان سنج رسمی این رویداد پس از سال ۱۹۳۲ بود. کاهش قابل توجه وزن محصولات از نوآوری‌های اخیر ساعت‌های مچی امگا به شمار می‌رود. به عنوان مثال ساعت‌های "Ultra Light" امگا که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، وزنی حدود ۵۵ گرم داشت. در حال حاضر "رینالد آشلیمان"، مدیریت کل مجموعه امگا را بر عهده دارد.

کد خبر 412909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.