ابوترابی: وضعیت خطرناکی در زندان ها وجود دارد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان ها مجبور به استفاده از روش هایی مانند مرخصی دادن همراه با دستبندهای الکترونیک است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها اظهار کرد: زندان‌ها محیط بسته‌ای است و زندانیان نیز از لحاظ تعداد، متراکم هستند از همین رو وضعیت خطرناکی در زندان‌ها وجود دارد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشنامه قوه قضائیه در این زمینه افزود: قوه قضائیه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها مجبور به استفاده از روش‌هایی مانند مرخصی با استفاده از دستبندهای الکترونیک است.

وی گفت: بخشنامه قوه قضائیه مبنی بر جایگزین کردن مجازات‌ها برای حبس، یکی از مسائلی است که در قانون نیز تعریف‌شده و متأسفانه قضات به لحاظ کثرت پرونده کمتر به اعمال جرایم جایگزین حبس در قانون توجه کرده‌اند؛ همچنین نوع آموزش قضات در ایران به صورتی بوده که همواره گرایش به تعیین حبس دارند و به مجازات‌های تربیتی جایگزین حبس که به خوبی در قانون ذکرشده کمتر مراجعه می‌شود.

ابوترابی تاکید کرد: قانون مجازات ایران بیشتر گرایش به تعیین حبس دارد و امروز نیز به لحاظ مسائل اقتصادی و معیشتی جرایم نیز مضاعف می‌شود. زندان‌های ایران وضعیت نابسامانی دارد و به همین دلیل عمل به این بخشنامه می‌تواند بهبودبخش وضعیت زندان‌ها باشد. قوه قضائیه بار دیگر در این بخشنامه ظرفیت‌های قانون را به قضات یادآوری کرده است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 412900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.