الزامی برای استفاده از کارت بلیط در قزوین نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تا پایان یافتن مسئله شیوع کرونا، برای استفاده از کارت بلیط برای بهره‌مندی از خدمات اتوبوس‌های شهر الزامی نیست و اگر کارت همراه نداشتند، می‌توانند رایگان استفاده کنند.

مهدیه‌سادات قافله‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با آخرین اقدامات مدیریت شهری قزوین برای مقابله با شیوع کرونا اظهار کرد: شورای شهر قزوین در این شرایط حساس در کنار شهروندان بوده و حفظ سلامت آن‌ها را در اولویت قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه "شهر ایمن" خط قرمز شورای شهر است، افزود: با وجود آنکه در ایام تصویب لایحه بودجه هستیم، طرحی را به تصویب رساندیم که بر اساس آن دو میلیارد تومان برای مقابله با شیوع کرونا در قزوین هزینه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: کارگروه مقابله با شیوع کرونا قزوین تاکنون دو جلسه تشکیل داده و شورای شهر در این بین سعی کرده دغدغه شهروندان را به آن منتقل کند.

وی گفت: از شهروندان قزوینی درخواست می‌کنیم از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده در راستای این امر دهکده طبیعت، خانه‌های فرهنگ، فرهنگ‌سراها، قرائت‌خانه‌ها، کتابخانه‌ها و اماکن ورزشی قزوین همگی با توجه به شرایط موجود تعطیل شده‌اند.

قافله‌باشی با بیان اینکه تعداد مسافران اتوبوس‌های شهر از ۶۰ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی شهروندان کارت بلیط برای بهره‌مندی از خدمات اتوبوس‌ها را همراه نداشته و مجبور به پرداخت پول شوند، برای اینکه احتمال دارد این تبادل پول باعث انتقال ویروس شود، تصمیم گرفته شد در این مدت برای استفاده از کارت الزام نباشد و اگر شهروندان کارت همراه نداشتند، می‌توانند به رایگان از اتوبوس‌ها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکسی‌های شهری ضدعفونی شده و پک‌های بهداشتی برای شست‌وشو در اختیار رانندگان قرار گرفته است، افزود: ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌های شهر در توقفگاه امام علی (ع) شبانه انجام می‌شود و محورهای پرتردد شهری توسط سازمان آتش‌نشانی ضدعفونی می‌شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه سازمان آرامستان‌ها با همکاری بهداشت محیط و علوم پزشکی آماده انجام وظایف هستند، گفت: در قزوین تلفات جانی ثبت نشده و تاکنون ابتلای هشت نفر به کرونا ویروس تأیید شده است.

وی از اختصاص پک‌های بهداشتی برای ۵۰۰ کودک کار شناسایی شده در قزوین خیر داد و اظهار کرد: مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین که در رابطه با مسائل متکدیان فعالیت می‌کند، شبانه ضدعفونی شده و تاکید کردیم به این افراد غذای گرم داده شود.

قافله‌باشی با اشاره به اینکه شهرداری قزوین هماهنگ با دیگر نهادهای استان یک ساعت دیرتر ساعت کاری خود را آغاز می‌کند، اضافه کرد: با مصوبه استانی تردد میان قزوین و قم کامل لغو شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های نوروزی شهر مانند جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی، اقوام و ملل و پویش درختکاری تحت تأثیر شیوع این بیماری قرار گرفته و لغو شده است، افزود: در این شرایط تاکنون ۸۰ درصد بودجه شهرداری قزوین مصوب شده و امیدواریم تا ۱۵ اسفندماه بتوانیم بودجه را به شهرداری ابلاغ کنیم.

کد خبر 412891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.