۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در آبادان مرخص شدند

ماجرای عیادت بدون ماسک مسئولان از معصومه ابتکار،نیاز گیلان به پزشک عمومی و پرستار بیشتر برای مقابله با کرونا، ابتلای ۴ نفر در لرستان به کرونا، ۴ مورد مشکوک ابتلاء به بیماری کرونا در خوی و ابتلای پنج یزدی به کرونا عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری شنبه_۱۰اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ترخیص ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان این شهرستان خبر داد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده اظهار کرد: ۳۵ نفر از بیماران بستری شده در بیمارستان ترخیص شدند، تعداد بیماران مشکوک بستری شده در این بیمارستان به ۶۸ نفر کاهش یافته است و تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس همان ۳ نفر است.

وی همچنین در رابطه با توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و الکل گفت: توزیع این مواد در داروخانه‌ها آغاز شده البته با حجم درخواست‌های مردم انتظار می‌رود از روزهای آینده روند توزیع و تقاضا متعادل‌تر شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان آموزش، اطلاع‌رسانی و حفاظت‌های بهداشتی را از اقدامات پیشگیرانه دانشکده برای جلوگیری از انتشار کروناویروس برشمرد و به مردم توصیه کرد در خانه بمانند و با دیدن علائم شدید سرماخوردگی حتماً به پزشک مراجعه کنند.

وی به شهرداری‌ها توصیه کرد در صورت امکان ضدعفونی کردن چند باره شهر برای جلوگیری از انتشار این میکروب و ویروس را در دستور کار قرار دهند.

ماجرای عیادت بدون ماسک مسئولان از معصومه ابتکار

انتشار تصویری از عیادت برخی از مسئولان از ابتکار آن هم بدون رعایت نکات بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا، شایعاتی را در فضای مجازی به وجود آورد.

پس از انتشار مثبت اعلام شدن تست کرونای معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصویری از عیادت تعدادی از مسئولان از وی بدون ماسک و رعایت نکات ایمنی در برابر این ویروس منتشر شد.

انتشار این تصویر شایعات و تفاسیر زیادی را در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی درپی داشت.

اما واقعیت این است که تصویر مربوط به عیادت مسئولان از ابتکار در فروردین سال ۹۳ است، زمانی که وی ریاست سازمان محیط زیست را بر عهده داشت.

ابتکار در آن زمان به دلیل تصادف رانندگی، مورد عمل جراحی قرار گرفته بود.

کشف مواد محترقه ۲ میلیاردی در البرز

رئیس پلیس امنیت عمومی البرز گفت: ۱۲ هزار و ۴۵۶ عدد انواع مواد محترقه کشف شد.

سرهنگ نورمحمد فتحی زاده، رئیس پلیس امنیت عمومی البرز با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۴۵۶ عدد انواع مواد محترقه کشف شد، گفت: در پی اقدامات گسترده مأموران پلیس امنیت عمومی استان البرز بر روی عناصر تهیه و توزیع مواد محترقه مشخص شد فردی به همراه یکی از دوستانش مقدار قابل توجهی مواد محترقه را تهیه و اقدام به دپو آن در یک انبار در محدوده جاده چالوس کرده است.

وی افزود: بلافاصله مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند که در بازرسی از آنجا تعداد ۱۲ هزار و ۴۵۶ عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی البرز در ادامه گفت: کارشناسان ارزش مواد محترقه کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان البرز در پایان افزود: با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال، خانواده‌ها با کنترل فعالیت جوانان و نوجوانان خود از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنند.

نیاز گیلان به پزشک عمومی و پرستار بیشتر برای مقابله با کرونا

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان از نیاز پرستار و پزشک برای کنترل کرونا در این استان خبر داد.

شادنوش در رابطه با درخواست کمک از پرستاران بازنشسته در گیلان و در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه ویروس برای افراد مسن خطرناک‌تر است، آیا بکارگیری بازنشستگان پرستاری اقدام درستی است؟ گفت: به تعداد بیشتری پزشک عمومی و پرستار نیاز داریم. البته بیماری برای افراد مسن خطرناک‌تر است، به هر حال نیاز است که از تمام توانمان استفاده کنیم. به خاطر خطری که برای افراد مسن وجود دارد، ما تنها از پرستارانی که پنج سال است، بازنشسته شده‌اند، درخواست کمک داریم.

«مهدی شادنوش» نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه در شرایطی هستیم که هر شخصی هر چه در توان دارد را باید انجام دهد، گفت: انتظار داریم تمام مطب‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و … مسئولانه با موضوع رفتار کنند. تمام این مراکز و کادر آن‌ها باید بدانند که این بیماری خاصِّ کسی نیست و پشت در خانه‌ی همه ما نشسته است.

وی در ادامه گفت: برای مقابله با این ویروس منحوس، نیاز به عزم عمومی و انضباط اجتماعی داریم. در شرایط کنونی، هر کس که حتی برای خود یک مسئولیت اجتماعی قائل است، باید گوشه‌ای از کار را بگیرد. ما پزشکان نیز در حوزه سلامت سوگند یاد کردیم که در شرایط سخت، با تمام خطراتی که وجود دارد، در کنار مردم باشیم. انتظار می‌رود که هر پزشکی که می‌تواند، در کلینیک یا مطب خود، در خط اول مقابله با ویروس باشد، این خدمات را ارائه دهد. به هر حال افراد بسیاری مراجعه می‌کنند و این اقدام کار را تسهیل می‌کند.

شادنوش در همین رابطه افزود: پزشکان این توان را دارند که در خط اول مقابله با ویروس کووید ۱۹ مردم را راهنمایی کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان در پاسخ به این پرسش که با توجه به ناشناخته بودن ویروس و نگرانی از ابتلای سریع کووید ۱۹، آیا پزشکان در مطب، توان یاری شهروندان و بیماران را دارند؟ گفت: مسلماً این توانایی را دارند. خط مقدم مقابله با این ویروس با پزشکان مذکور است. البته همکاران ما دلسوزانه این خط مقدم را نگه داشته‌اند. همچنین اگر این اقدامات منظم‌تر شود، می‌تواند بار بزرگی را از شانه‌ی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بردارد.

وی در ادامه افزود: ازدحام مراجعه‌کنندگان نیروهای بیمارستانی را خسته کرده است. بعضاً خود کادر درمان درگیر بیماری شده‌اند. به هر حال توانایی کادر بیمارستان رو به تحلیل می‌رود. انضباط می‌تواند آمادگی ما را برای مقابله پایدار نگه دارد.

همچنین، شادنوش در رابطه با درخواست کمک از پرستاران بازنشسته در گیلان و در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه ویروس برای افراد مسن خطرناک‌تر است، آیا بکارگیری بازنشستگان پرستاری اقدام درستی است؟ گفت: به تعداد بیشتری پزشک عمومی و پرستار نیاز داریم. البته بیماری برای افراد مسن خطرناک‌تر است، به هر حال نیاز است که از تمام توانمان استفاده کنیم. به خاطر خطری که برای افراد مسن وجود دارد، ما تنها از پرستارانی که پنج سال است، بازنشست شده‌اند، درخواست کمک داریم.

وی افزود: به هرحال پرستاران با مسائل بهداشتی و شرایط بیماری‌های عفونی آگاهی دارند. البته ما اگر اضطرار نداشته باشیم، اقدام به بکارگیری بیشتر نیروهای درمانگر نخواهیم کرد.

ابتلای ۴ نفر در لرستان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون چهار نفر در استان به کویید ۱۹ مبتلا شده است.

محمدرضا نیکبخت روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۶۵ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری است.

وی با اشاره به اینکه راه‌های پیشگیری از این بیماری دقیق اما آسان است، افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌ها شستن دست‌ها با آب و صابون است، و افراد خانواده سعی کنند بیشتر درمنزل بمانند از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند چرا که بهترین مکان برای افراد در این شرایط خانه است.

۴ مورد مشکوک ابتلاء به بیماری کرونا در خوی

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت :۴ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های خوی بستری است.

مقدم رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی در جلسه ستاد پیشکیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: برنامه ریزی گسترده و خوبی برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان صورت گرفته که برای دستیابی به اهداف آن‌ها نیاز به همراهی و همکاری مردم است.

وی افزود: بیمارستان آیت الله خوی بعنوان بیمارستان ویژه درمان این بیماری در خوی نظر گرفته شده است.

مقدم تصریح کرد: در حال حاضر ۴ مورد مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا در شهرستان خوی بستری هستند که هنوز نتایج آزمایشات آن‌ها برای تعیین قطعی ابتلاء به بیماری کرونا از آزمایشگاه مرجع اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی و عدم حضور درتجمعات از مهمترین روش‌های پیشگیری و مقابله باد انتقال این ویروس است.

عابدی فرماندار خوی هم در این جلسه از ایجاد پایگاه‌های بهداشتی و اطلاع رسانی ویروس کرونا در ۴ ورودی خوی خبر داد و گفت: کلیه سرویس‌های خدمات مسافری به قم از خوی و بلعکس تعطیل شده است.

او همچینن برضرورت فرهنگسازی در ملاقات بیماران برای پیشکیری و مقابله با کرونا تاکید کرد.

تعطیلی قلیانسراها، کنترل به داشتی بقعه‌ها و امامزاده‌ها و مساجد، وضد عفونی روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و روستایی برای مقابله با ویروس کرونا از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

ابتلای پنج یزدی به کرونا

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان یزد به ۵ نفر رسید.

محمدرضا دهقان اظهار داشت: جواب نمونه آزمایش‌های افراد مشکوک به کرونا در یزد مشخص شده و تا این لحظه پنج نفر مبتلا به این بیماری تشخیص داده شدند.

وی با بیان اینکه در سری اول آزمایش‎‌ها یک نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شد که این فرد به دلیل سن بالا و داشتن بیماری زمینه‌ای جان خود را از دست داد، افزود: در حال حاضر چهار نفر دیگر مبتلا به کرونا هستند.

دهقانی خاطرنشان کرد: این افراد هم اکنون در بیمارستان شهید صدوقی یزد در بخش ویژه تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به برخی اخبار ضد و نقیض که در شبکه‌های اجتماعی در مورد آمار افراد مبتلا به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن منتشر شده است، عنوان کرد: اخبار رسمی مربوط به پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تنها از طریق این ستاد اطلاع رسانی می‌شود و قابل استناد است.

کد خبر 412857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.