نوروز ۹۹ تردد وسایل نقلیه موتوری در بافت تاریخی یزد ممنوع است

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: با هدف نظم بخشی و ساماندهی به ترافیک بافت تاریخی یزد تردد وسایل نقلیه موتوری در ۲۰۰ هکتار از مرکز بافت تاریخی در ایام نوروز ممنوع است.

حمید دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محدودیت دائم تردد وسایل نقلیه موتوری برای کل بافت تاریخی یزد در نظر گرفته شده است و فعلاً به صورت پایلوت در ۲۰۰ هکتار مرکز بافت تاریخی ثبت جهانی اقدام خواهد شد.

دهقان با بیان اینکه شش ورودی اصلی بافت ثبت جهانی یزد به دوربین مجهز خواهد شد، افزود: دوربین‌ها نصب می‌شوند تا تردد وسایل نقلیه مدیریت شود به گونه‌ای که پلاک وسایل نقلیه تمام اهالی محل و کسبه در سیستم ثبت خواهد شد و مشکلی برای تردد آنها نخواهد بود ولی برای تردد وسایل نقلیه سایرین جریمه در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه بافت تاریخی یزد از قدیم برای تردد افراد پیاده طراحی شده لذا تردد وسایل نقلیه موتوری می‌تواند علاوه بر آلودگی هوا، آلودگی صوتی و تخریب تدریجی بافت تاریخی را به دنبال داشته باشد.

وی در خصوص ساخت پارکینگ برای محله‌ها و بافت تاریخی یزد گفت: گزینه‌های زیادی برای ساخت پارکینگ در نظر داریم ولی مسلم است که پارکینگ را خارج از بافت تاریخی خواهیم ساخت.

وی افزود: همکاران ما در شهرداری یزد سعی می‌کنند با نورپردازی مناسب و آماده سازی کوچه‌ها در محله‌های تاریخی فضا را برای بازدید مسافران نوروزی به صورت پیاده آماده کنند.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد به موتور سیکلت سواران متخلف هشدار داد: با هر گونه تخلف از سوی موتور سیکلت سواران اعم از نداشتن گواهی نامه، کلاه ایمنی، سرو صدای زیاد و مزاحمت برای گردشگران به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 412850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.