کرونا به یکی از این سه سرنوشت ختم می‌شود!

بسیاری از دانشمندان و پژوهشگران پس از روزها تلاش برای نابودی ویروس کرونا به نتایج جدیدی در این خصوص رسیده‌اند؛ احتمال تبدیل کرونا به ویروس فصلی وجود دارد اما این نشانگر خطرناک بودن آن نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا، معروف به کووید ۱۹ تا کنون بیش از ۸۵ هزار نفر از مردم جهان را به خود مبتلا کرده است که از این جمعیت کم‌تر از سه هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. دانشمندان و متخصصان در سراسر دنیا به طور شبانه‌روزی در تلاشند واکسن مقابله با این ویروس را کشف کنند یا راه‌حل‌هایی برای درمان بیماران مبتلا به آن ارائه دهند. در گزارشات اخیر متخصصان، کرونا ویروس ممکن است به یک ویروس فصلی تبدیل شود و در ایام مختلف سال خود را ظاهر کند. بااین حال، دانشمندان براین باورند که ویروس کرونا تنها با سه سرنوشت متفاوت مواجه خواهد شد که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

سرنوشت اول ویروس کرونا: کرونا برای همیشه نابود نمی‌شود

طبق گزارشات ارائه شده از سوی محققان سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا به طور میانگین می‌تواند از یک فرد مبتلا به ۱.۴ تا ۲.۵ نفر منتقل شود. سرعت انتقال این ویروس بسیار بالا است و هر روز به کشوری جدید سرایت می‌کند و بر اساس پیش‌بینی‌های محققان، به زودی در سراسر جهان گسترش پیدا خواهد کرد. اگرچه این ویروس در چند ماه اخیر ظهور پیدا کرده است، اما ویروسی فراگیر است و به زندگی خود ادامه خواهد داد.

بااین حال، محققان پیش‌بینی کرده‌اند که ویروس کرونا نیز ممکن است مانند ویروس آنفولانزا یک ویروس فصلی باشد که درزمان‌های خاصی از سال خود را ظاهر می‌کند و در سایر فصول ناپدید می‌شود. کرونا ویروس شباهت‌های زیادی با سایر ویروس‌های سرماخوردگی و به خصوص آنفولانزا از خود نشان داده است؛ این ویروس‌ها در فصول خاصی از سال بیشتر ظهور پیدا می‌کند و با آغاز فصل جدید اثر زیادی از خود به جای نمی‌گذارد. دانشمندان امیدوارند در صورت تأیید این فرضیه، در مدت زمانی که ویروس کرونا شیوع کم‌تری خواهد داشت، بتوانند واکسن مقابله با آن را کشف کنند.

سرنوشت دوم: مداخلات بهداشت عمومی می‌تواند باعث دفع ویروس کرونا شود

ویروس کرونا شباهت بسیاری با ویروس سارس دارد؛ منشأ هر دو ویروس از خفاش و از کشور چین است و بیش از ۸۰ درصد از DNA این دو ویروس با هم مشترک است، بنابراین کرونا ویروس می‌تواند سرنوشتی مشابه با ویروس سارس داشته باشد.

ویروس سارس در سال‌های بین ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ در چین ظهور پیدا کرد و در سال ۲۰۰۴ به طور کامل ناپدید شد. این ویروس در کم‌تر از چند ماه بیش از هشت هزار نفر را به خود آلوده کرد و ۷۷۴ نفر جان خود را در اثر ابتلاء به آن از دست دادند. در آن زمان، اقداماتی نظیر قرنطینه و محدودیت‌های سفر بر مردم تحمیل شد تا در نهایت سارس به طور کامل از بین رفت. دانشمندان بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که با انجام اقداماتی نظیر آنچه‌که در مبارزه با ویروس سارس انجام شد و همچنین با ترویج رعایت بهداشت عمومی بتوان روز به روز از ابتلای افراد به کرونا ویروس کاهش داد.

البته ویروس کرونای جدید تفاوت‌هایی نیز با ویروس سارس دارد. قدرت انتقال ویروس کرونا بسیار بیشتر از ویروس سارس است و می‌تواند تعداد افراد بیشتری را به خود مبتلا کند. از طرفی، ویروس سارس درافراد مبتلا تنها پس از نشان دادن علائم می‌توانست به سایر افراد منتقل شود برای همین، مردم می‌توانستند از تماس با فرد مبتلا خودداری کنند. این در حالی است فردی که ویروس کرونا را در بدن خود دارد، ممکن است حتی قبل از این‌که خود از بیماری‌اش آگاه شود، آن را به دیگران منقل کند.

سرنوشت سوم: واکسن مبارزه با کرونا تولید می‌شود

دانشمندان امیدوارند که با تولید واکسن‌های مخصوص، به مبارزه با ویروس کرونا بروند. دانشمندان و داروسازان بسیاری در سراسر جهان به طور شبانه‌روزی در تلاشند فرمول ساخت واکسن کرونا را کشف کنند و آن را به عنوان بهترین روش برای مبارزه با این ویروس خطرناک به جهان عرضه کنند.

کد خبر 412841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.