۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
تجربه بدترین ماه در تاریخ انگلستان

خود جداسازی مردم و اعمال قوانین قرنطینه‌ای توسط دولت انگلستان در یک ماه گذشته لطمه‌هایی جبران ناپذیر به فروشگاه‌های خرده فروشی وارد کرد و بدترین ماه را در تاریخ این کشور برای مردم رقم زد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نخست وزیر انگلستان در اواسط ماه مارس اقدامات خود را برای قرنطینه مردم در خانه‌هایشان آغاز کرد تا از این طریق شیوع بیماری کووید_۱۹ را در کشور مهار کند. مردم به پیروی از قوانین جدید وضع شده موظفند در خانه‌های خود بمانند و تنها برای موارد ضروری نظیر تهیه دارو و مایحتاج یا مراجعه به مطب دکتر از منازل خود بیرون بروند. همچنین دولت دستور داد تمام فروشگاه‌هایی که محصولات غیر ضروری به بازار عرضه می‌کنند تا پایان دوران قرنطینه فعالیت خود را متوقف کنند. این اقدام باعث خالی شدن خیابان‌های سراسر شهرهای کشور شد، خرید و فروش از فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌ها را تا ۱۸ درصد کاهش داد و باعث کاهش ۳۴ درصدی خرید حضوری مردم شد.

خرده فروشان و فروشنده‌های محصولات غیر ضروری ماه مارس ۲۰۲۰ را بدترین ماه در تاریخ بازار انگلستان دانسته‌اند چرا که شیوع ویروس کرونا مانع از خرید محصولات غیر ضروری و غیر خوراکی توسط مردم شده است. این در حالی است که خرید و فروش اینترنتی در کشور انگلستان افزایش چشمگیر یافته است؛ بسیاری از مردم این کشور ترجیح می‌دهند اقلام غیر ضروری و غیر خوراکی را از خانه و به صورت اینترنتی سفارش دهند تا خود را از خطر ابتلا به ویروس کرونا در خارج از منزل نجات دهند. از سوی دیگر، بسیاری از مغازه‌داران برای نجات اقتصاد خود در دوران گسترش بیماری کووید -۱۹ کانال‌هایی اینترنتی تشکیل داده‌اند و محصولات خود را با قیمتی کمی بالاتر از قبل در معرض دید اعضای کانال قرار می‌دهند.

اگرچه مردم انگلستان سال جدید را با امید و نیک بینی آغاز کردند اما شیوع کرونا ویروس جدید جنبه‌های مختلف زندگی آن‌ها را به طور نامناسبی تحت تأثیر قرار داده است. نبود امنیت شغلی، درآمد کافی برای تأمین ملزومات اعضا خانوار، آموزش، رفاه، سلامت جسمی و ترس از افزایش بدهی از جمله بدترین آثاری است که شیوع ویروس کرونا بر زندگی مردم گذاشته است. از دست دادن شغل به واسطه تعطیلی مراکز تجاری و کارخانه‌ها بیش از هر چیز دیگر باعث نگرانی مردم انگلستان شده است چرا که بسیاری از مردم این کشور منبع درآمد دیگری برای تأمین ملزومات خود و اعضای خانواده را ندارند.

بازارهای انگلستان و خیابان‌های اصلی شهرهای آن خالی از هر گونه رفت و آمد است، دیگر کسی برای بازدید از فروشگاه‌ها از خانه بیرون نمی‌آید. فروشگاه‌های مد تا ۴۰ درصد و فروشگاه‌های لوازم خانگی تا حدود ۲۵ درصد فروش خود را از دست داده است و افرادی که درآمد خود را از طریق برگزاری رویدادهای مختلف در ایام تعطیل تأمین می‌کنند، حدود ۳۵ درصد از منابع مالی خود را در طول دوران قرنطینه و شیوع ویروس کرونا تا کنون مصرف کرده‌اند.

البته دولت انگلیس در تلاش است با رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا مقابله کند و آن را به حداقل برساند. برای این کار، رئیس جمهور این کشور متعهد شده است مردم و بنگاه‌های اقتصادی را از نظر مالی تحت حمایت قرار دهد و بخشی از درآمد ماهیانه آن‌ها را به حساب‌هایشان واریز کند. اما نگرانی‌های شهروندان انگلیسی در مورد امنیت شغلی و وضعیت اقتصاد باعث کاهش چشمگیر اطمینان خرید در سراسر کشور شده است و همین امر بازار انگلستان را با رکودی جبران‌ناپذیر مواجه کرده است. ترس مصرف کنندگان از بدتر شدن وضعیت در نتیجه افزایش روز افزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روز به روز بیشتر می‌شود و همین امر آن‌ها را به سمت خرید کمتر محصولات غیرضروری سوق می‌دهد.

کد خبر 412840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.