تزریق دگزامتازون احتمال مرگ مبتلایان کرونا را افزایش می دهد

ممنوعیت تجویز دگزامتازون برای مبتلایان به کروناویروس، اختصاص ناوگان ویژه حمل پسماندهای کرونا، واریز مرحله چهارم سبد معیشتی بیش از ۱۹ میلیون خانوار، استخدام پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا و ممنوعیت ملاقات به ساکنان خانه سالمندان را در بسته خبری اجتماعی امروز شنبه - ۱۰ اسفند ماه- می خوانید.

به گزارش ایمنا، عضو کمیته کشوری پیشگیری از کرونا گفت: تجویز و تزریق دگزامتازون برای بیماران مبتلا به کرونا توسط پزشک ممنوع است زیرا باعث مرگ می‌شود.

مسعود مردانی افزود: بر اساس مصوبه کمیته علمی پیشگیری از کرونا، تزریق دگزامتازون به علت افزایش مرگ و میر ممنوع است و در گذشته نیز بسیاری از پزشکان متخصص کم تجربه، این دارو را برای افرادی که مبتلا به آنفلوآنزا بودند، تجویز و تزریق می‌کردند که باعث مرگ آنها شد.
وی اضافه کرد: افرادی که این دارو را تزریق می‌کنند بدانند که این امر باعث نارسایی تنفسی شده و مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

اختصاص ناوگان ویژه حمل پسماندهای کرونا

مهرداد کتال محسنی معاون محیط زیست استان تهران گفت: نحوه مدیریت اجرایی و دفع پسماندهای بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های معین منتخب برای مبتلایان بیماری کرونا باید به درستی و با دقت بالا انجام شود.

وی افزود: ضوابط و مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی، پسماندهای تولیدی در مراکز درمانی را به ۴ دسته پسماندهای عادی، عفونی، تیز و برنده و شیمیایی و دارویی تقسیم کرده است که پسماندهای آلوده به ویروس کرونا، جز پسماندهای عفونی طبقه بندی می‌شود.

وی در ادامه گفت: به رغم امکان نگهداری موقت پسماندهای پزشکی به مدت ۴۸ ساعت در فصل سرد در محل جایگاه نگهداری پسماند بیمارستان، در این نشست مقرر شد با توجه به حساسیت فعلی، انتقال پسماندهای آلوده به این ویروس توسط ناوگان مجزا به صورت روزانه، صورت پذیرد و در نهایت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با توجه به جدا بودن محل دفن پسماندهای پزشکی در مرکز آراد کوه، بازوی مجزایی را برای دفن پسماندهای بیمارستان‌های معین منتخب در نظرگرفته و نسبت به آهک پاشی چند مرحله‌ای و دفن بهداشتی اقدام کند.

امشب بیش از ١٩ میلیون خانوار سبد حمایت معیشتی می‌گیرند

مرحله چهارم سبد حمایت معیشتی امشب (دهم اسفندماه) به حساب ١٩ میلیون و ٢٨٣ هزار و ٢۴۵ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ضدعفونی مدارس در مقابله با کرونا

علی الهیار معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش اعلام کرد که این وزارتخانه با توجه به شیوع کرونا ۱۰۰ میلیارد تومان برای ضدعفونی مدارس اختصاص داده است.

وی از لغو ثبت‌نام اسکان سفرهای نوروزی ناشی از شیوع بیماری کرونا خبرداد و افزود: البته مراکز اقامتی وباشگاه‌های فرهنگیان از این مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا مستثنی هستند همچنین برگزاری هرگونه مراسم در تالارها ممنوع است و رستوران‌های اموزش و پرورش نیز باید بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با بیان اینکه سه مرحله‌ای شدن تخصیص بودجه مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: در سال ۹۸ بیش از ۴۲ هزار میلیارد بودجه مصوب شده بود در حالی که بیش از ۴۸ هزار میلیارد نیازمندیم و امیدواریم تا پایان سال تخصیص ۱۱۰ درصدی محقق شود.

پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا در اولویت استخدام

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرستارانی که در شرایط سخت کنونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول فعالیت هستند، در اولویت استخدام قرار خواهند داشت.

مریم حضرتی افزود: بیمارستان‌های کشور که به پذیرش بیماران کرونایی مشغول هستند به دریافت تجهیزات کافی نیاز دارند و آقای دکتر نمکی مقام عالی وزارت بهداشت به همه مسئولان دستور تأمین تجهیزات اعلام شده است.

وی گفت: بعد از تهیه تجهیزات کامل بیمارستانها، به دستور وزیر، تأمین نیروی‌های پرستاری است که به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی این اختیار داده شده تا جایی که نیاز دارند برای تأمین نیرو اقدام کنند.

کشف بیش از ۱۶ میلیون ماسک و مواد ضدعفونی کننده در هفته گذشته

سردار مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۱۶ میلیون عدد انواع تجهیزات بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده و دستگیری ۷۱ نفر خبر داد.

سردارافزود: پلیس امنیت اقتصادی، همزمان با شیوع و بروز علائم اولیه ویروس کرونا چندین ابلاغیه مبنی بر شناسایی و برخورد با محتکران کالا با اولویت ماسک‌های بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این ویروس به پلیس‌های امنیت اقتصادی سراسر کشور اعلام و به دنبال آن "طرح سراسری مقابله با احتکارکنندگان تجهیزات بهداشتی" در کشور اجرا شد.

ملاقات با ساکنان خانه سالمندان ممنوع شد

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور از ممنوعیت ملاقات با ساکنان خانه سالمندان خبر داد و گفت: این اقدام در جهت رعایت موارد پیشگیری به موارد ابتلاء به ویروس کرونا است.

مسعود آسیما افزود: دستورالعمل پیشگیری و کنترل کرونا برای خانه‌های سالمندان، مراکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی، خانه‌های کوچک، خانه‌های حمایتی و خانه‌های گروهی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور تهیه شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس ملاقات حضوری خانواده‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و همه بازدیدهای غیرتخصصی از مرکز تا برقراری شرایط عادی لغو می‌شود.

کد خبر 412829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.