ابلاغ دستورالعمل کنترل پیشگیری کرونا به نانوایان اصفهان/ ممنوعیت تبادل پول نقد

عضو هیئت مدیره اتحادیه نانوایان اصفهان گفت: دستورالعمل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به چهار هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی در سراسر استان اصفهان ابلاغ شد.

محمدرضا خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که چهار هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی در استان اصفهان فعالیت دارند که یکهزار و ۷۰۰ واحد آن در شهر اصفهان فعال است اظهار کرد: دستورالعمل‌ها به نانوایان استان در زمینه رعایت موارد بهداشتی پیشگیری بیماری کرونا ابلاغ شده است

وی افزود: نانوایان نقش مهمی در کاهش و کنترل این بیماری دارند که رعایت این موازین می‌تواند خطرات انتشار ویروس از نانوایی را تا حد بسیاری کاهش دهد.

تبادل پول نقد در نانوایی‌ها ممنوع است

مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه نانوایان اصفهان با بیان اینکه تبادل پول نقد در نانوایی‌ها ممنوع است، تصریح کرد: کسی که نان را از تنور در می‌آورد به هیچ وجه نباید از مشتری پول بگیرد و واحد نانوایی باید فروشنده داشته باشد، در غیر این صورت مشتری باید خودش کارت بکشد و هرگونه تماس دست شاطر و نان گیر با مشتری ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه نانوایان واحدهای نان بربری به هیچ وجه نباید با دست "رومال" نان را بزنند، اظهار کرد: بهتر است مشتریان برای خرید نان تا اطلاع ثانوی پول ندهند و از کارت بانکی استفاده کنند.

خواجه با بیان اینکه از امروز باید صاحبان پروانه فعالیت در نانوایی‌ها حضور داشته باشند، گفت: هر گونه تماس افراد نانوایی شامل خمیرگیر، چانه گیر، شاطر، نان گیر و کف زن با مشتری قطع شود و به هیچ وجه فروش نان و دریافت پول از طریق این افراد نباشد.

وی با تاکید بر اینکه شستشوی دست و ضدعفونی کردن سطوح، کف و وسایل کار در نانوایی‌ها باید به طور جدی انجام شود، افزود: به محض ورود کارکنان به نانوایی همه افراد باید دست خود را با صابون یا مایع دستشویی بشویند و با دستمال کاغذی ضخیم خشک کنند.

پوشیدن لباس کار شامل روپوش و شلوار سفید الزامی است

مدیرعامل انجمن تغذیه سالم و غلات کامل اصفهان با تاکید بر اینکه کارفرمایان نانوایی موظف هستند برای استفاده پرسنل خود مواد ضدعفونی کننده را تأمین کنند، اظهار کرد: همه پرسنل نانوایی‌ها به ویژه خمیر گیر و شاطر باید به محض دست زدن به سطوح و فضاهای نانوایی دست‌های خود را شستشو دهند.

وی با اشاره به اینکه نانوایان باید میزهای توری جلوی نانوایی‌ها را مرتباً با آب داغ و مواد ضدعفونی شستشو دهند، تصریح کرد: همه ظروف و تجهیزات شامل قدح خمیر، وان خمیر، ماشین خمیرگیر، کاسه کنجد و مخمر، هر شب پس از کار شستشو شود تا دچار آلودگی محیطی نشود.

خواجه در رابطه با لزوم توجه به رعایت بهداشت فردی پرسنل نانوایی، افزود: پوشیدن لباس کار شامل روپوش و شلوار سفید الزامی است و از استفاده لباس‌های بیرون در محیط کار جدا اجتناب کنند و از ورود افراد متفرقه به نانوایی هم جلوگیری کنند.

کد خبر 412828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.