به کارگیری تمامی امکانات شهرداری برای مقابله با کرونا

معاون خدمات شهری شهردار و جانشین ستاد مدیریت بحران شهراصفهان گفت: کنترل ویروس کرونا در اصفهان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا است و مدیریت شهری با بکارگیری تمام امکانات خود آمادگی لازم در جهت هرگونه همکاری به منظور مقابله با این ویروس را دارد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های شهرداری در جهت پیشگیری از ابتلاء به ویروس واگیردار کرونا اظهار کرد: یکی از اقداماتی که روزانه در حال انجام بوده، ضدعفونی کردن مترو، اتوبوس و همچنین تاکسی‌های سطح شهر به صورت مستمر است.

وی تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های مصوب وزارت بهداشت و درمان و دانشکده علوم پزشکی در جهت کنترل ویروس کرونا تلاش خواهیم کرد تا در اماکن عمومی و بخش حمل و نقل عمومی از انتقال و شیوع این ویروس جلوگیری کند؛ به این منظور اتوبوس، واگن‌ها و ایستگاه‌های مترو بصورت مرتب با استفاده از مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده تمامی دستگیره‌ها و صندلی‌ها به طور کامل نظافت و ضدعفونی می‌شود.

جانشین ستاد مدیریت بحران شهر اصفهان با اشاره به اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی، گفت: حجم گسترده اطلاع‌رسانی در فضای مجازی نوعی سردرگمی را در خصوص این ویروس به وجود آورده و باید با فضاسازی مناسب در راستای انتقال اطلاعات صحیح به شهروندان نهایت تلاش را داشته باشیم؛ به همین منظور آموزش‌هایی برای آشنایی شهروندان با کرونا ویروس و راه‌های پیشگیری از آن در سطح شهر آغاز شده و در روزهای آینده با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: اقدامات شهرداری اصفهان در حفظ سلامتی شهروندان بوده و باید در نظر داشت که مهمترین موضوع در برابر مقابله با ویروس کرونا آگاه کردن جامعه نحوه مقابله و حفاظت از خود بدون استرس و ترس در برابر آن است.

امیری با اشاره به نصب بنرهای تبلیغاتی و آموزشی در خصوص پیشگیری از کرونا، گفت: نصب ۴۰۰ بنر در گالری شهری با موضوع مقابله با کرونا و راهکارهای پیشگیری از آن، نصب ۲۵۰۰ پوستر در اتوبوس‌های شهری، نصب ۳۰۰ بنر بر پایه‌های بتنی سطح شهر، توزیع ۳۰۰۰ پوستر در مراکز زیر نظر مناطق ۱۵ گانه و سازمان‌های شهرداری، توزیع یک هزار پوستر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همچنین نصب پوستر در مساجد، آپارتمان‌ها، فروشگاه‌ها و مدارس نواحی شش گانه، بازارهای کوثر، پایانه‌های سطح شهر و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی از جمله اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی شهرداری اصفهان در خصوص پیشگیری از ابتلاء به کرنا ویروس است.

بکارگیری تمام امکانات برای مقابله

وی ادامه داد: کنترل ویروس کرونا در اصفهان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا است و مدیریت شهری با بکارگیری تمام امکانات خود آمادگی لازم در جهت هرگونه همکاری به منظور پیشگیری و مقابله با این ویروس را دارد و شهرداری نیز بر اساس وظایف ذاتی خود در این زمینه اقدام خواهد کرد.

جانشین ستاد بحران شهرداری اصفهان در خصوص تمهیدات اعمال شده در بازارهای روز کوثر، گفت: دستورالعمل ضدعفونی کردن محیط به خصوص سبدهای خرید، استفاده از ماسک و دستکش توسط پرسنل و فروشندگان و رعایت کامل مباحث بهداشتی با حضور مسئولان بهداشت و دامپزشک داده شده است و با دقت در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم و دستورالعمل‌های لازم اعلام شده از طرف ستاد مبارزه با کرونا در آرامستان لحاظ شده است تا تدفین فوت شدگان با رعایت کامل مسائل بهداشتی و امنیتی صورت پذیرد.

امیری با بیان اینکه شهرداری‌ها به واسطه تنوع فعالیت و وظایف گسترده از جمله مهمترین سازمان‌های خدمت‌رسان هستند که بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند.

وی تاکید کرد: خود مراقبتی و رعایت مسائل بهداشتی توسط شهروندان و توجه به اخبار و اطلاعات اعلام شده از مراجع رسمی همراه با توجه و عمل به توصیه بهداشتی و رعایت کردن آنها نقش بسزایی در پیشگیری از این ویروس دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان شهرداری و در خصوص نحوه برخورد با شهروندان و جلوگیری از انتقال و شیوع این بیماری در حال انجام است و تجهیزات مورد نیاز از جمله ماسک، دست‌کش، و مواد ضد عفونی کننده در اختیار آنها قرار داده شده است.

امیری گفت: بهداشت فردی و سلامت کارکنان برای مدیریت شهری حائز اهمیت است و با ضد عفونی محل کار، فضا را برای فعالیت کارکنان شهرداری فراهم می‌کند.

کد خبر 412806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.