پرستاران در بیمارستان‌های مرجع قرنطینه هستند

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: پرستاران در بیمارستان‌های مرجع در کشور قرنطینه شده‌اند و تنها افراد دارای شرایط خاص اجاره رفتن به منزل را دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم حضرتی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه مردم باید توصیه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را جدی بگیرند، اظهار کرد: برای تامین نیرو و تجهیزات همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم، پرستاران و پزشکان خستگی زیاد دارند و به دنبال ایجاد شرایط بهتر برای آنها هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرستاران در مراکز مرجع قرنطینه شده‌اند، اتفزود: برخی از پرستاران که دارای شرایط خاص هستند به خانه می‌روند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه از ۵ تا ۱۰ درصد از پرستاران دیگر مراکز درمانی برای استفاده احتمالی در بیمارستان‌های مرجع آموزش دیده و برنامه‌ریزی برای استفاده در صورت نیاز شده است، ادامه داد: همچنین درخواست داریم از پرستاران بازنشسته و افراد داوطلب در همه شهرها که برای حضور در مراکز درمانی و آموزش شهروندان با کادر درمانی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه آموزش در مدارس مورد توجه است، افزود: برای این امر بسته‌های آموزشی پیش بینی شده است و در اختیار وزارت آموزش و پرورش نیز قرار گرفته است.

حضرتی با بیان اینکه پرستاران قانع بوده و بسیار دلسوز هستند، ادامه داد: دستورالعمل نحوه مراقبت از بیماری کرونا در منزل و مراقبت از سالمندان در مراکز نگهداری بهزیستی تدوین و آماده ابلاغ است.

کد خبر 412799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.