تأثیر شیوع کرونا بر اقتصاد فرانسه

شیوع ویروس جدید کرونا باعث ایجاد ضربه‌های جبران ناپذیری در اقتصاد فرانسه بخصوص در بخش هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های پاریس شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کووید ۱۹ که برای اولین با در کلانشهر ووهان در چین ظهور پیدا کرد نگرانی‌های زیادی را برای مردم در سراسر جهان به وجود آورده است. بسیاری از دولت‌ها رفت‌وآمد مردم خود را با سایر کشورهای جهان و به خصوص جمهوری خلق چین محدود کرده‌اند که این اقدام صرف‌نظر از حفظ امنیت مردم، می‌تواند مشکلات زیادی را برای اقتصاد آن‌ها به وجود آورد. در این میان، شهر پاریس بیشترین ناکامی را از محدودیت تردد مردم چین متحمل شده است چرا که هر ساله بخش اعظمی از گردشگران این کشور را چینی‌ها تشکیل می‌داند و این مردم نقش مهمی در صنعت گردشگری فرانسه ایفا می‌کردند.

در سال گذشته بیش از ۹۵۰ هزار نفر از مردم چین برای تعطیلات سال نو به کشور فرانسه سفر کردند که همین امر پاریس را در لیست پنج شهر توریست‌پذیر برتر دنیا قرار داد. از آن‌جا که چینی‌ها در مقایسه با سایر گردشگران بیشترین هزینه‌ها را برای سفر خود به خصوص در هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و موزه‌ها مصرف می‌کنند در نتیجه در زمان سفر خود به پاریس اقتصاد گردشگری این شهر را به طور چشمگیری رونق می‌دهند. شیوع ویروس کرونا به طور چشمگیری باعث کاهش چشمگیر سفر مردم چین به کشور فرانسه شده است و در نتیجه اقتصاد گردشگری این کشور را با چالش‌های مهمی مواجه کرده است.

آمار حاکی از آن است که در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل، در مقایسه با همین مدت زمان در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد از سفر چینی‌ها به پاریس کاهش یافته است. کارکنان هتل‌های پاریس نیز از کاهش ۸۰ درصدی مهمانان چینی خود در ژانویه و تقریباً ۱۰۰ درصدی در فوریه خبر داده‌اند و مدیران این هتل‌ها را با نگرانی‌های جدی روبرو کرده‌اند. بااین‌حال، نگرانی هتل‌داران و دیگر سرمایه‌گذاران پاریسی به کاهش گردشگران چینی ختم نمی‌شود؛ آن‌ها نگرانند که شیوع بیماری کرونا در سایر کشورهای آسیایی و اروپایی ضربه‌های جبران‌ناپذیر دیگری به اقتصاد کشور فرانسه وارد کند.

کد خبر 412774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.