بدترین عملکرد طلا از سال ۲۰۱۳ روز جمعه ثبت شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی در مبادلات روز جمعه با افت شدیدی روبرو شد و بدترین عملکرد خود را از سال ۲۰۱۳ میلادی ثبت کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از وب‌گاه ماینینگ، در حالی که بازارهای سهام روز جمعه با سقوط آزاد روبرو شدند و به طور معمول سرمایه گذاران در چنین شرایطی به بازار طلا روی می‌آورند، شرایط به قدری وخیم شد که بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال نقد کردن سبد سرمایه گذاری خود از جمله فلزات گرانبها بودند و این مسئله موجب شد تا قیمت طلا با بیشترین افت از سال ۲۰۱۳ روبه‌رو شود.

بر اساس این گزارش تشدید نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا و تبعات منفی آن بر رشد اقتصادی جهان و افت تقاضا در چین موجب شد تا قیمت کالاهای مختلف از طلا گرفته تا نفت و مس با افت شدیدی روبرو شود.

این در شرایطی است که قیمت طلا اوایل هفته‌ای که گذشت به بالاترین سطح خود در هفت سال اخیر رسیده بود.

سوکی کوپر تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در استاندارد چارترد بانک گفت: با توجه به افت شدید شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی به خصوص بورس وال استریت، بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال نقد کردن بودند و حتی ترجیح دادند تا فلزات گران‌بهای خود را نیز بفروشند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سرمایه گذاران بین‌المللی که با افت ارزش سهام با زیان و ضرر سنگینی روبرو شدند، تصمیم گرفتند تا برای جبران این ضرر، فلزات گرانبها به‌ویژه طلا را بفروشند و این مسئله عامل مهمی برای افت شدید قیمت طلا بود.

قیمت طلا روز جمعه با افت شدید ۴.۵ درصدی روبرو شد که این میزان افت از ژوئن ۲۰۱۳ بی سابقه بوده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به ۱۵۸۵ دلار رسیده است.

جورج گرو تحلیلگر مؤسسه آر بی سی نیز گفت: احتمال افت تقاضا در بازار چین یک عامل منفی برای قیمت جهانی طلا بوده است.

قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون پنج درصد رشد داشته و بانک گلدمن ساکس نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا ۱۲ ماه آینده به ۱۸۰۰ دلار خواهد رسید.

منبع: سایت طلا

کد خبر 412772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.