ثبت نام تاکسی های اینترنتی در سامانه «سماس»/سهمیه ۳۰۰ لیتری برای هر ماه

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تمامی فعالان حوزه‌های اینترنتی در بخش حمل و نقل باید پیمایش‌های خودشان را در این سامانه «سماس» ثبت کنند.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی با اشاره به سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: تمامی فعالان حوزه‌های اینترنتی در حمل و نقل عمومی چه خودرو و چه موتورسیکلت موظف هستند اطلاعات خود را در سامانه سامانه اطلاعات سفر «سماس» وارد کنند.

وی عنوان: بر اساس این دستورالعمل تمامی فعالان حوزه‌های اینترنتی در بخش حمل و نقل باید پیمایش‌های خودشان را در این سامانه ثبت کنند و متناسب با پیمایشی که داشتند می‌توانند نسبت به دریافت سهمیه سوخت اقدام کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: با راه‌اندازی این سامانه اقدامات به صورت سیستمی انجام می‌شود و دیگر زمان‌بر نخواهد بود و با ثبت پیمایش‌ها، استعلام‌های مورد نظر به صورت سیستمی انجام می‌شود و افراد می‌توانند سهمیه سوخت خود را در این حوزه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس این سامانه خودروهای دوگانه‌سوز و تک‌سوز استعلام‌های لازم را دریافت می‌کنند و هر ماه سهمیه سوخت آنها اختصاص می‌یابد.

ضامنی ادامه داد: در اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت وزارت نفت مدل جدیدی را ارائه کرد که آن نیز پرداخت اعتباری مابه‌التفاوت قیمت پایه سوخت نسبت به آزاد بود و این اقدام برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکسی‌های اینترنتی سرویس مدارس و آژانس‌ها به این شکل سوخت خود را دریافت می‌کنند و بر اساس پیمایشی که داشتند، سهمیه سوخت به آنها اختصاص می‌یابد، تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند بر اساس پیمایشی که داشتند تا سقف ۳۰۰ لیتر سوخت دریافت کنند، آژانس‌ها و تاکسی‌های تلفنی نیز ماهانه تا سقف ۲۰۰ لیتر می‌توانند از این سهمیه سوخت استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور یادآور شد: سرویس‌های مدارس نیز بر اساس آنچه که اعلام شده بود ۱۲۰ لیتر سهمیه سوخت در طول هر ماه دارند و اگر خودرویی دوگانه‌سوز باشد ۶۰ درصد از این سهمیه اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: در تاکسی‌های اینترنتی پیمایش آنها متناسب با نرم‌افزارها مشخص است و بر اساس همان پیمایش سهمیه سوخت‌آنها اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 412768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.