آماری از مدارس ضدعفونی شده نداریم

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آماری از مدارسی که ضدعفونی را انجام دادند نداریم و نمی‌توانیم در این زمینه آمار دهیم اما در اکثر ۴۱ منطقه آموزش و پرورش ما در استان این کار انجام شده و مستندات مدارس و اداراتی که این کار را انجام دادند برای ما ارسال شده است.

حسین عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دستورالعمل ضدعفونی به مدارس ابلاغ شد، اظهار کرد: اکثر مدارس و ادارات استان روز بعد از انتخابات ضدعفونی شدند.

وی در خصوص تأمین هزینه ضدعفونی مدارس، افزود: هزینه این کار از اعتبارات مدارس تخصیص یافته است و دستورالعمل شیوه ضدعفونی و مواد قابل استفاده در این کار برای آنها ارسال شده است.

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: مواد ضدعفونی کننده شامل وایتکس و الکل است که در سطوحی که رنگ از بین نمی‌رود با وایتکس و در سطوحی که احتمال از بین رفتن رنگ در آن است استفاده از الکل را توصیه کردیم.

وی با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی در بازار کمیاب است، اظهار کرد: متأسفانه در تأمین این مواد مدارس با مشکلاتی روبرو هستند که طی مذاکرات و مکاتباتی از دانشگاه علوم پزشکی درخواست شد تا منبع تأمین مواد ضدعفونی را به آموزش و پرورش معرفی کند.

عباسیان در خصوص تداوم ضدعفونی مدارس در روزهای آتی گفت: طبق دستورالعمل، ضدعفونی مدارس باید پایان هر روز کاری صورت بگیرد تا مدرسه برای روز بعد آماده باشد.

وی با بیان اینکه آماری از مدارسی که ضدعفونی را انجام دادند، نداریم، افزود: نمی‌توانیم در این زمینه آمار بدهیم اما در اکثر ۴۱ منطقه آموزش و پرورش ما در استان این کار انجام شده است و مستندات مدارس و اداراتی که این کار را انجام دادند برای ما ارسال شده است.

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در خصوص وضعیت شهرستان‌ها، تصریح کرد: همه شهرستان‌ها طبق بخشنامه‌ای که برای آنها ارسال شده ضدعفونی مدارس را در صدر کار خود قرار دادند و مدارس یا ادارات را ضدعفونی کردند.

وی با بیان اینکه برای معلمان و کارکنان مدارس محتوای آموزشی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: محتوای آموزشی توسط کارشناسان بهداشتی در جلسات لازم به کارکنان ادارات و مدارس آموزش داده شد و حتی در فضای مجازی این آموزش‌ها به جهت کم کردن از حجم تجمعات در حال انجام است و جلساتی هم برای کارکنان اداره کل در خصوص تمهیدات لازم برای کنترل ویروس کرونا برگزار شده است.

عباسیان تصریح کرد: مدارس باید تجهیزات لازم در زمینه تأمین ماسک و مواد ضدعفونی را برای کارکنان خود تأمین کنند هر چند کمبود این اقلام را داشتیم که گزارش این کمبود به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده است.

کد خبر 412759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.