تشکیل ستاد ویژه کرونا در شهرداری برای نظارت بر فضاهای عمومی شهر

شهردار اصفهان گفت: با تشکیل ستاد ویژه در شهرداری از امروز اقدامات بیشتری را برای نظارت در فضاهای عمومی شهر انجام خواهیم داد و به طور جدی از شهروندان می خواهیم با رعایت بهداشت فردی و توجه به نکات اعلام شده از سوی دستگاه‌های متولی در وزارت بهداشت، شهرداری را در این مبارزه یاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۱۰ اسفندماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: هفته گذشته به هفت محور اقدام ویژه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زیر مجموعه‌های شهرداری اشاره و تاکید شد.

وی افزود: شهرداری اصفهان در هفته گذشته تلاش فوق‌العاده‌ای برای ضدعفونی کردن فضاهای عمومی شهر که احتمال سرایت و شیوع ویروس کرونا وجود داشت، کرد که از جمله آنها می‌توان به ضدعفونی مرتب اتوبوس‌ها، مترو، ایستگاه‌های پسماند، تاکسی‌ها با همکاری رانندگان تاکسی، خودروهای حمل پسماند و سرویس‌های بهداشتی عمومی شهر اشاره کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بازارهای کوثر اقدامات ویژه‌ای را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی کرده و به طور مرتب مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهد، تصریح کرد: تمام پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان نیز ضدعفونی می‌شود و در مجموع می‌توان گفت که شهرداری برای اقدامات پیشگیرانه هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش‌های شهروندی، طرح‌های آموزشی و محتواهای مناسب برای آموزش شهروندان تولید شده و توسط معاونت فرهنگی شهرداری در فضاهای عمومی شهر و ناوگان حمل و نقل عمومی نصب شده و در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای ایمن‌سازی کارکنان شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه از جمله پرسنل خدمات شهری و حمل و نقل عمومی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، اقدامات خوبی انجام شده و بر اساس نوع مشاغل و نیاز شغلی آنها دست‌کش، ماسک و سایر اقلام توزیع شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در هفته جاری اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در سطح بالاتری توسعه خواهد یافت و آماده همکاری در تمام زمینه‌های موردنیاز با ستاد ویژه این بیماری در اصفهان هستیم.

نوروزی با بیان اینکه همه پیمانکاران خدمات شهری شهرداری ملزم به رعایت این موارد هستند و معاونت خدمات شهری بر این موضوعات به صورت کامل نظارت داشته و در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: مجموع این اقدامات باعث افزایش ایمنی شهروندان شود.

وی تاکید کرد: با تشکیل ستاد ویژه در شهرداری از امروز اقدامات بیشتری را برای نظارت در فضاهای عمومی شهر انجام خواهیم داد که به طور جدی از شهروندان می‌خواهیم با رعایت بهداشت فردی و توجه به نکاتی که دستگاه‌های متولی و متخصص در وزارت بهداشت اعلام می‌کند، شهرداری را در این مبارزه یاری کنند.

پیشرفت قابل توجه پروژه‌های عمرانی شهر

شهردار اصفهان با اشاره به ایام پایانی سال، گفت: در آستانه ایام نوروز پیمانکاران شهرداری در شهر مشغول رنگ‌آمیزی جداول و هرس زمستانه درختان هستند و به زودی کاشت گل‌های زیبا در شهر را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: بهار در راه است و باید منتظر لبخند طبیعت باشیم که امیدواریم لبخند طبیعت بر لب‌های تمام شهروندان اصفهانی بنشیند و با نزدیک شدن به نوروز شرایط برای روزهای بهتر فراهم شود.

نوروزی با اشاره به روز درختکاری، اظهار کرد: در هفته جاری که روز درختکاری را در پیش رو داریم، همه با هم درخت بکاریم و مهربانی را توسعه داده و تعمیم ببخشیم، البته در روزهایی که همه مراقب خود هستیم باید مراقب همدیگر هم باشیم و در زمینه پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از معاونت فرهنگی شهرداری درخواست شده برای آموزش و توزیع اقلام در شهر برای افرادی که ممکن است از این آموزش‌ها دور باشند و یا به واسطه مشکلات امکان تهیه اقلام لازم برای مقابله با بیماری را نداشته باشند، اقدامات لازم را انجام دهد، گفت: باید این راه را با مشارکت مردم پیش ببریم و در مجموع همه در کنار هم با افزایش تاب‌آوری بر شرایط سخت غلبه پیدا کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به بازدید صبح روز گذشته (جمعه) از پروژه‌های عمرانی حلقه حفاظتی شهر و مترو، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها هر روز مشغول فعالیت است و با جود شرایط موجود، پروژه‌های عمرانی شهر به خوبی پیش می‌رود که امیدواریم هر چه زودتر برای بهره‌برداری مردم به اتمام رسد.

کد خبر 412737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.