نجف‌آباد به پیشواز نوروز می‌رود

شهردار نجف آباد از اجرای طرح‌های مختلف در این شهر برای زیباسازی نما و منظر شهری در ایام نوروز خبر داد.

‌محمد مغزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نجف آباد، اظهار کرد: مدیریت شهری نجف‌آباد برای فضاسازی سیما و منظر شهری در ایام نوروز مجموعه اقداماتی را در پنج منطقه شهری آغاز کرده که اجرای بیش از دو هزار و ۸۰۰ مترمربع نقاشی دیواری با موضوع تصاویر شهدای شاخص و فرهیختگان شهر در خیابان‌های شریعتی و منتظری شمالی از جمله آن‌ها است.

وی با بیان اینکه نقاشی این تصاویر در مرحله زیرسازی و آماده سازی اولیه دیوارها قرار دارد، خاطرنشان کرد: درهای کرکره‌ای مغازه‌های خیابان‌های امام خمینی (ره) و شریعتی نیز رنگ آمیزی خواهد شد.

شهردار نجف‌آباد ادامه داد: امسال دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای سمیه در دو مسیر حدفاصل گلدشت تا میدان آزادگان و چهارباغ تا پلیس راه، نقاشی طرح‌های کارت پستالی انجام می‌دهند.

مغزی از اقدامات انجام شده در فضای سبز این شهر از جمله هرس درختان، گل کاری و درخت کاری خبر داد و افزود: با توجه به احیا دو خانه تاریخی مهرپرور و نوریان به عنوان موزه مردم شناسی و موزه علوم، کوچه‌هایی که این دو اثر ارزشمند در آن قرار دارد به صورت ویژه مرمت خواهد شد.

وی با اشاره به زیباسازی بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع از دیوارهای قدیمی این شهر از جمله خانه تاریخی معین، اضافه کرد: در میدان گل‌ها در غرب نجف‌آباد نیز المان سیاه مشق با موضوع شعری در وصف نجف‌آباد، اثر استاد احمد احمدی به صورت سازه‌ای کامپوزیتی با ارتفاع حدود ۱۰ متر بر پایه‌ای ۲.۵ متری نصب خواهد شد.

کد خبر 412735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.