چپ‌گرد شهید ناصری مشهد پیوست زیست‌محیطی ندارد/ شهردار تذکر گرفت

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد گفت: در صحن شورا به شهردار تذکر دادم و درخواست کردم پیوست زیست محیطی مروژه چپ‌گرد شهید ناصری در هنگام مطالعات تهیه شود اما بدون آنکه این اقدام انجام شود، پروژه افتتاح شد.

محمد حاجیان‌شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با افتتاح پروژه چپ‌گرد شهید ناصری مشهد اظهار کرد: در سال ۹۴ و در دوره چهارم شورای شهر یک مصوبه مطرح شد که به استناد آن و نیز بر اساس قوانین بالادستی مانند سیاست‌های ابلاغی در حوزه آمایش سرزمینی و مصوبات محیط زیست شهرداری مشهد باید پروژه‌های مشابه پروژه شهید ناصری را با پیوسته زیست محیطی انجام دهد.

وی افزود: در صحن شورا به شهردار در این رابطه تذکر دادم و درخواست کردم به دلیل آنکه چنین پروژه‌هایی بر محیط زیست شهری تأثیر دارند، پیوست زیست محیطی آن در هنگام مطالعات تهیه شود اما بدون آنکه این اقدام انجام شود، پروژه افتتاح شد، در حالی که شهرداری آئین‌نامه و دستورالعمل اجرایی نیز در این خصوص دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد در پاسخ به این سوال که این پروژه چه آسیبی به محیط زیست شهری مشهد وارد می‌کند، تصریح کرد: من نباید به این سوال پلسخ بدهم، پیوست زیست محیطی که به آن اشاره شد باید پاسخ می‌داد تا مشخص شود این پروژه بر محیط زیست شهر و منطقه کوه سنگی تأثیر دارد یا ندارد.

وی با اشاره به حق قانونی شورا در خصوص تذکر دادن به شهردار ادامه داد: اعضای شورا می‌توانند به شهردار تذکر بدهند و اگر این تذکر پاسخ داده نشد آن را تحت عنوان سوال مطرح کنند؛ اگر باز پاسخ داده نشد استیضاح شهردار نیز مطرح خواهد شد که در قانون آمده است.

حاجیان‌شهری درباره اقدامات انجام شده در شهرداری مشهد برای مقابله با کرونا نیز اضافه کرد: به محض آنکه شیوع کرونا در ایران جدی شد پیگیری کردیم تا ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر در دستور قرار گیرد.

وی افزود: در شهرداری ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد و شورای شهر نیز با یک طرح دو فوریتی ۱۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات سال ۹۸ را به این موضوع اختصاص داد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: فعالیت زباله‌گردها در شهر متوقف شده است و به دلیل آنکه این فعالیت می‌تواند آلودگی را منتقل کند، مقرر شد دفن زباله‌ها در محل‌های دفن در مکان‌های مختلف شهر انجام شود تا آلودگی‌ها به حداقل برسد.

کد خبر 412726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.