ویروس کرونا چه تاثیری بر اینترنت نسل پنجم دارد؟

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به شدت توسعه شبکه‌های نسل پنجم را کند کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌های فناوری و تکنولوژی جهان را تحت تاثیر قرار داده است، به طوری که کارکنان و کارگران این شرکت‌ها سر کار خود حاضر نمی‌شوند و تعدادی از آن‌ها در قرنطینه به سر می‌برند.

کشورهای زیادی مانند کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، آمریکا، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی در حال برقرار کردن اینترنت همراه ۵G (نسل پنجم) هستند و در این زمینه فعالیت‌های وسیعی را انجام داده‌اند.

بسیاری از شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال جهان مانند هواوی، ال جی، نوکیا، اریکسون و غیره در حال راه اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. اما به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا در این زمینه نیز بی‌تاثیر نبوده است و روند توسعه شبکه‌های نسل پنجم را کاهش داده است.

به گفته تحلیل‌گران شرکت فناوری اومدیا، بسیاری از صنایع حوزه الکترونیک تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به صورت موقت تعطیل شده‌اند. بدین ترتیب زنجیره تامین نیازهای دنیای فناوری به شدت مختل شده است. علاوه بر این، چرخه تولید محصولات و ابزارهای نسل پنجم نیز به شدت آسیب دیده است.

به نظر می‌رسد که این وضعیت در آینده وخیم‌تر خواهد شد و حتی تولید نیمه هادی‌ها و نمایشگرهای مورد نیاز برای سازندگان تلفن‌های هوشمند را نیز مختل کند. متاسفانه در حال حاضر تولید شبکه‌های نسل پنجم طبق برنامه پیش نمی‌رود و تلفن همراه و سایر وسایل مربوط به آن‌ها با مشکل رو به رو است.

کد خبر 412721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.