۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳
برف‌انبار تاکسی ندارد

شهردار برف انبار گفت: متاسفانه این شهر تاکسی برون‌شهری و درون‌شهری ندارد و حمل و نقل مسافران به شهرهای اطراف، از طریق مینی‌بوس و آژانس‌ها انجام می‌شود، البته شهرداری برای ثبت‌نام و واگذاری تاکسی درون‌شهری فراخوان منتشر کرده، اما تاکنون متقاضی مراجعه نکرده است.

حمیدرضا شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خدمات این شهرداری در یکسال گذشته، اظهار کرد: تا پایان سال گذشته ۱۸ هزار مترمربع از معابر و خیابان‌های شهر برف‌انبار با استفاده از سه هزار تن آسفالت به مبلغ یک میلیارد تومان آسفالت شد.

وی با بیان اینکه در شهر برف‌انبار غیر از مناطق جدیدالاحداث معبر و کوچه خاکی وجود ندارد، گفت: در چهار گذشته سال بیشتر پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی شده در این شهر انجام شده است.

شهردار برف‌انبار گفت: چهار قبل تنها ۴۰ درصد معابر شهر آسفالت شده بود، اما اکنون ۹۸ درصد معابر شهر آسفالت شده و ۹۷ درصد پیاده‌رو خیابان‌ها نیز بلوک‌فرش شده است.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه در سال گذشته ۹ هزار مترمربع پیاده‌روسازی با اختصاص ۴۵۰ میلیون تومان انجام شده است، گفت: جدول‌بندی معابر سطح شهر نیز به طول سه هزار و ۶۴۰ متر با اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

احداث نخستین پارک عمومی شهر

وی اضافه کرد: کشاورزان منطقه چهار هکتار از اراضی اطراف رودخانه را با هدف کمک به توسعه فضای سبز برف‌انبار به صورت رایگان به شهرداری اهدا کردند که متعاقب آن عملیات احداث پارک عمومی این شهر در اراضی اهدایی در سه فاز برنامه‌ریزی و آغاز شد.

شهردار برف‌انبار افزود: در دو سال گذشته فاز نخست نصب نیمکت، وسایل بازی کودکان، مبلمان شهری، برق‌رسانی، آبرسانی، ساخت سرویس بهداشتی و پیاده‌روسازی این مجموعه با اختصاص اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه در بودجه امسال ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه احداث پارک عمومی برف‌انبار تخصیص داده شده است، اظهار کرد: اتمام عملیات اتمام پارک عمومی شهر شش میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در پارک عمومی این شهر بنای یادمان دو شهید گمنام احداث می‌شود، افزود: امسال ساخت المان مقبره‌شهدای گمنام این شهر با اختصاص اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان انجام و تکمیل شده است.

افزایش سرانه فضای سبز شهری

شهردار برف‌انبار با بیان اینکه سرانه فضای سبز هر شهروند ۳.۵ مترمربع است، تاکید کرد: با احداث پارک عمومی، دو هزار مترمربع به مساحت فضای سبز شهری برف‌انبار اضافه می‌شود که در افزایش سرانه فضای سبز نیز اثرگذار خواهد بود.

شریعتی‌نیا از تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در شهرداری برف‌انبار خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۹ هکتار از ۲۳۲ هکتار مساحت این شهر بافت فرسوده است و مدیریت شهری از طریق اعطای بسته‌های تشویقی نظیر صدور پروانه ساختمان رایگان و در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات به منظور تخریب و خاک‌برداری بناهای مخروبه، برای نوسازی بهسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته یکصد پروانه ساخت و ساز در این شهر صادر شده است، اظهار کرد: بیشترین درآمد شهرداری از محل اعتبارات دولتی و کارکرد ماشین‌آلات تأمین می‌شود.

هیچ‌کس متقاضی دریافت تاکسی نیست

شهردار برف‌انبار همچنین با بیان اینکه در فصول سرد سال گذشته ۳۰ تن نمک و ماسه در سطح این شهر پاشیده شده است، تصریح کرد: متاسفانه در شهر برف‌انبار تاکسی ویژه برون‌شهری و درون‌شهری وجود ندارد و حمل و نقل مسافران به شهرهای اطراف مانند فریدونشهر، از طریق مینی‌بوس و آژانس‌های خطی شهر انجام می‌شود، البته شهرداری برای ثبت‌نام و واگذاری تاکسی درون‌شهری فراخوان منتشر کرده، اما تاکنون متقاضی مراجعه نکرده است.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ سه هزار اصله درخت در شهر برف‌انبار کاشته شده است، گفت: به دلیل ماندگاری برف در سطح زمین و برودت هوای منطقه که در برخی شب‌ها تا منهای ۲۷ درجه نیز می‌رسد، کاشت گل و گیاه در فصل‌های فروردین یا اردیبهشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهر در سال ۸۲ از ادغام دو روستا "خمسلو" و "سنگباران" تأسیس شده است و اکنون پنج هزار و ۳۸۲ هزار نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: با تلاش ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، سه قبرستان ارامنه در محله سنگباران در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شهردار برف‌انبار با اشاره به اقداماتی که از سوی مدیریت شهری برای توسعه گردشگری انجام شده است، گفت: با آغاز ساخت پارک عمومی، کمپین گردشگری این شهر نیز ایجاد شده است، زیرا در این شهر باغات گردو، بادام و انگور، پیست اسکی شهرستان فریدونشهر قرار دارد که ظرفیت‌های زیادی برای جذب توریست و ایجاد مشاغل مرتبط با آن دارد.

کد خبر 412719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.