سایه کرونا، دستگیری و استعفا بر سر شوراهای شهر

هفته‌ای که کرونا بیشترین حواشی را ساخت، دستگیری، استعفا شهردار و صدور کیفرخواست نیز دیگر حواشی شوراهای شهر کشور را تشکیل می‌داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کرونا ویروس به حدی با آمدن خود اخبار و اتفاقات کشور را تحت تأثیر گذاشته که سیاست و اقتصاد و ورزش حتی، زمانی که به این ویروس الصاق شوند دیده خواهند شد.

شوراهای شهر نیز با جدی شدن شیوع کرونا که از کلانشهر قم آغاز شد، در هفته‌ای که گذشت همه جوره با این ویروس درگیر بودند. اکثر کلانشهرها یا اعتبار خاصی در بودجه شهرداری برای ضدعقونی کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی و معابر و ساختمان‌ها تخصیص دادند یا طرح‌های پیشنهادی را با قید فوریت به صحن علنی بردند و بهانه آن را مسئولیتی دانستند که در قبال حفظ سلامت شهروندان دارند.

جلسات علنی چند شهر نیز یا برگزار نشد یا بدون حضور خبرنگاران تشکیل شد یا پیش از آغاز جلسه، تبِ اعضای شورا سنجیده شد و دست و صورتشان ضدعفونی! این مراقبت کردن‌ها در جلسه علنی شورای شهر تهران مشهود بود و از شهردار گرفته تا اعضای سالم و مشکوک به کرونا همگی تب خود را سنجیدند و دست‌هایشان را ضدعفونی کردند.

تهران؛ چند نفر در قرنطینه بودند؟

البته اعضای این شورا به این مورد بسنده نکردند و از ابتدای هفته جاری جدی‌تر از سایر شهرها خود را درگیر کرونا کردند. دلیل آن هم ابتلاء شهردار منطقه ۱۳ پایتخت به کرونا بود که ابتدا رد شد، بعد در برابر آن سکوت شد و نهایتاً با تأیید مدیران شهری تهران رسانه‌ای شد.

رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ پیش از اینکه بیماری‌اش تأیید شود، با برخی از اعضای شورای شهر جلسه گذاشته بود و همین موضوع باعث شد از رئیس گرفته تا چند تن از اعضا در خانه بمانند و به نوعی خود را قرنطینه کنند.

ابتدا پیشنهاد شد جلسات شورا لغو شود اما نشد و دلیل آن را نایب رئیس شورای شهر تهران اینگونه گفت: پس از اینکه موضوع تشکیل شدن یا نشدن صحن شورا مطرح شد سرانجام به جمع‌بندی رسیدیم که جلسات شورا بدون وقفه برگزار شود تا وظایفی که از سوی مردم به ما محول شده پیگیری شود. امیدواریم بهبودی کامل برای همه مبتلایان حاصل شود.

ابراهیم امینی همچنین خبر داد که هفت نفر از اعضای شورا نه به خاطر خودشان بلکه برای رعایت حال سایرین قرنطینه شدند ولی ما جلسات شورا را بدون وقفه ادامه می‌دهیم.

این هفت نفر یک عدد بود اما اسامی آن اعلام نشد، محسن هاشمی پس از دو روز و انجام تست و منفی شدن نتیجه آن از قرنطینه بیرون آمد، الهام فخاری که مشکلات ریوی پیدا کرده بود نیز پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان بدون اینکه ابتلاء به کرونای او تأیید شود مرخص شد.

امروز (جمعه) ناهید خداکرمی از ادامه مراقبت‌ها برای دو نفر دیگر از اعصا تا ۱۴ روز خبر داد و گفت که احمد مسجدجامعی و آرش میلانی همچنان در خانه مانده‌اند تا هیچ ابهامی برای ابتلاء آنان به کرونا باقی نماند.

در این میان، الهام فخاری در بیمارستان روزنوشت منتشر می‌کرد. مسجدجامعی نیز از دسترس‌ها خارج شده بود؛ به گونه‌ای که زهرا صدراعظم نوری برای جویا شدن احوال وی، به پست اینستاگرام این عضو شورا متوسل شد، وی زیر آخرین پست مسجدجامعی نوشت: سلام آقا؛ احوالتون چطوره؟ نگران حال شما هستیم اما دسترسی به شما نداریم. امیدوارم مشکل جدی نباشه و خداوند به شما و بقیه دوستان و همه مردمان این سرزمین عافیت و عاقبت بخیری عنایت کنه. ما در کنار شما و دعاگویتان هستیم.

یک هفته سخت شورای شهر رو به اتمام است و آنگونه که خبرگزاری فارس نوشته رحمان زاده از بیمارستان مرخص و به منزل منتقل شده و یکی نزدیکان وی حال عمومی او را خوب ارزیابی کرده است. اما با این حال هنوز دو تن از اعضا قرنطینه خانگی هستند.

لواسان؛ سریال دستگیری‌ها به رئیس شورا رسید

امام جمعه لواسانات با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که رئیس شورای شهر لواسان (از توابع شمیرانات) دستگیر شده است تا تعداد دستگیری‌ها به سه نفر از پنج نفر عضو شورای لواسان برسد.

سعید لواسانی از مجلس شورای اسلامی خواست درباره شوراهای شهر و روستا و قوانین آن تجدیدنظر کند.

پیشتر نیز به دلیل فسادی که در منطقه کلاک اتفاق افتاده بود، شهردار، دو عضو شورای شهر و چند تن از کارمندان شهرداری و اداره ثبت اسناد لواسان نیز دستگیر شده بودند.

صدرا؛ کیفرخواست مدیران متخلف صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از صدور کیفرخواست پرونده شهردار و رئیس شورای شهر سابق، تعدادی از کارکنان و پیمانکاران شهرداری صدرا خبر داد و گفت: اتهام این افراد ارتشا، تبانی و تدلیس در مناقصات دولتی است.

در حال حاضر شهردار سابق، رئیس شورای شهر، کارکنان و تعدادی از پیمانکاران شهرداری صدرا در بازداشت به سر می‌برند. آن‌ها مردادماه سال جاری با مجوز قضائی صادره توسط اداره کل اطلاعات استان فارس دستگیر شدند.

زنجان؛ شهردار منتخب شورا نیامده رفت

چندی پیش تعدادی از مدیران شهری زنجان بازداشت شدند و همین امر باعث شد تا ترکیب شورا تغییر کند. در جلسه این هفته شورا هیئت رئیسه جدید انتخاب شد، فلاحی شهردار جدید نیز که چندی پیش انتخاب شده بود، انصراف خود را برای تصدی این پست اعلام کرد تا این موضوع در جلسه علنی رسانه‌ای شود.

حسین عسگری، فرماندار زنجان در این جلسه حضور داشت و اعلام کرد که شورا با شش نفر از ۹ نفر نیز رسمیت خواهد داشت. وی همچنین افزود: امروز ما شاهد حضور یکی از اعضای علی‌البدل هستیم و طبیعتاً بر اساس آنچه در قانون پیش‌بینی شده منتظر رأی هیئت حل اختلاف باشیم یا اینکه اگر بخواهیم از ظرفیت ماده قانونی استفاده کنیم باید دو ماه غیبت اعضا را انتظار بکشیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده برای اعضا شورا، رأی نظارت قضائی اعضای بازداشتی تا ۶ ماه امکان حضور در شورا را ندارند.

کوتاه از شورا:

کوروش یوسفی، عضو شورای شهر ساری: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری که پیش از این با رنگ آمیزی مبلمان شهری و گل کاری، شهر را برای مردم و مسافران و گردشگران آماده کرده بود متأسفانه با برخی بی انضباطی‌های تبلیغاتی دچار آسیب و متحمل هزینه مازاد شد. نصب پوسترهای تبلیغاتی بر مبلمان شهری بیش از ۵ میلیارد تومان خسارت به شهرداری وارد کرده است.

جواد انصاری، نایب رئیس شورای شهر اردبیل: با همکاری بهزیستی و شورا و شهرداری اردبیل گرمخانه گلمغان در جوار پارک این محله احداث خواهد شد که برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و کار و خیابانی در نظر گرفته شده تا این افراد حداقل از یک سرپناه مناسب و مکان گرم در ایام سرد سال بهره‌مند شوند.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران: شهرداری اقدامات به موقع به صورت پیشگیرانه برای کنترل بیماری کرونا انجام داد و با همکاری وزارت بهداشت مدیریت یکپارچه‌ای را در سطح پایتخت برای پیشگیری از این بیماری داشته‌ایم به طوری که الگویی برای سایر سازمان‌ها رقم زده شد.

کد خبر 412706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    شماکه هیچوقت بودجه نداریدازمردمی که توشمال شهرزندگی می کنندوتوانایی مالی دارندنفری پنجاه تومن بگیریدهرروزشهرراضدعفونی کنیدبسته های حمایتی و بهداشتی برای مردمی که توان خریدندارن تهیه و توزیع کنیدآنهم درب خونه ها حالاوقت توسروکله هم زدن وتسویه حساب نیست مردم کم درامدوبچه هاوخانواده های جنوب تهران وزاغه نشین هارودریابیدوظیفه انسانی شماالان اینه نه پاپوش ساختن برای هم