تعداد مبتلایان به کرونا در اصفهان به ۱۸ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۸ نفر خبر داد و گفت: تعداد بیماران فوت شده، یک نفر است.

آرش نجیمی گفت: نتیجه آزمایش کرونای ۱۰ بیمار جدید در استان اصفهان مثبت اعلام شد و بدین ترتیب مجموع تعداد افراد مبتلا به این بیماری در این خطه تا امروز ۱۸ نفر است.

وی با تاکید بر اینکه این آمار، جدا از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل است، خاطرنشان کرد: بیمار فوت شده، یک زن ۶۴ ساله با بیماری زمینه‌ای در شهر اصفهان بود.

نجیمی با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای کنترل و مقابله با این بیماری در استان اصفهان مواجه نیستیم، اظهار داشت: سه دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی در اصفهان به‌طور ویژه برای انتقال افراد مشکوک و بیماران کرونا تخصیص یافت.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ نفر رسید، ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافتند و ۳۴ نفر فوت کردند.

کیانوش جهانپور گفت: میانگین سن بستری بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

بدین ترتیب تاکنون استان اصفهان حدود ۴.۶ از بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در کشور را دارد و سهم آن از تعداد بیماران فوت شده، سه درصد است.

منبع: ایرنا

کد خبر 412696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.