شناسایی ۱۴۳ مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی تا پیش از ظهر امروز در مجموع ۱۴۳ مورد قطعی جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران مبتلا به این بیماری به ۳۸۸ نفر رسید.

به گزارش ایمنا، دکتر کیانوش جهانپور ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از این بیماران جدید، ۶۴ مورد مربوط به تهران، ۲۵ مورد مربوط به گیلان، ۱۶ مورد مربوط به استان قم، ۱۰ مورد مربوط به اصفهان، ۹ مورد مربوط به مازندران، چهار مورد مربوط به آذربایجان شرقی، سه مورد مربوط به البرز، سه مورد مربوط به خوزستان، دو مورد مربوط به گلستان، دو مورد مربوط به سمنان، دو مورد مربوط به قزوین، دو مورد مربوط به کردستان و یک مورد مربوط به اردبیل است.

وی افزود: خوشبختانه ۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس در طول روزهای گذشته از بیمارستانها ترخیص شده اند و میانگین سن بستری موارد مشکوک و مبتلا به کووید ۱۹، بیشتر از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بر اثر این بیماری، بیشتر از ۶۰ سال بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، هشت مورد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور، جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی ها بر اثر این بیماری از ابتدا تا کنون به ۳۴ نفر رسید.

دکتر جهانپور یادآور شد: امروز جلسه پنجم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرا و اعضای این ستاد و به ریاست وزیر بهداشت برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از پایان جلسه و تدوین مصوبات، در اختیار رسانه ها و مردم قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین مباحثی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تاکید ویژه بر کاهش تردد، محدودیت سفرهای بین شهری، اعمال محدودیت در تجمع ها و مراودات، کاهش ساعات اداری، دورکاری و مرخصی جانبازان و بیماران دارای بیماری های زمینه ای در برخی از استانهای کشور بود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه هنوز آمار روزانه ابتلا به کووید ۱۹ در کشور روند صعودی دارد و در روزها و هفته های آینده ممکن است شاهد افزایش شمار مبتلایان به این بیماری باشیم که البته بخشی از این افزایش آمار مربوط به تقویت بیماریابی و افزایش تعداد آزمایشگاه ها در کشور است.

وی یادآور شد: کاهش شیب صعودی بیماری کووید ۱۹ وابسته به مشارکت مردمی در کاهش سفرها و رعایت نکات بهداشتی است. ۸۰ تا ۹۰ درصد از پیشرفت برنامه های مقابله با کووید ۱۹ مربوط به خودمراقبتی و رعایت توصیه های اکید مبنی بر کاهش سفرها، تردد و رعایت نکات بهداشتی است.

دکترجهانپور گفت: متاسفانه ورودی مسافران به برخی از استانها بسیار بالا است به عنوان نمونه بر اساس گزارش های وزیر راه و شهرسازی، تعداد اتومبیل های ورودی در استان مازندران، بیش از خروجی است که برای مسافران و خانواده ها خطرساز است. مهمترین توصیه ما این است که هیچ جا امن تر از خانه ها و شهرها نیست و انتظار داریم که مردم به جز برای تهیه مایحتاج ضروری و ضرورت های شغلی، سفرهای غیرضروری نداشته باشند.

منبع: وبدا

کد خبر 412680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.