روایت عابدی از اولین جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان

نماینده مردم اصفهان گفت: در استانداری اصفهان ستاد استانی مبارزه با کرونا تشکیل شد و شرح وظیفه کمیته‌های این ستاد برنامه اعلام و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان برنامه ریز این ستاد معرفی شد.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون تشکیل جلسه ستاد پیشگیری از کرونا اظهار کرد: روز دوشنبه کمیسیون بهداشت و درمان میزبان معاونان وزیر بهداشت بود و بنا شد این کمیسیون، کارگروهی در ستاد مرکزی مقابله با کرونا تشکیل دهد تا در هر نقطه‌ای جلب مشارکت بین بخشی نیاز دارد، از وزرا مربوطه برای حضور در کمیسیون در خواست کنند و به نوعی حمایتی از برنامه‌های ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان توسط مجلس صورت بگیرد.

وی افزود: همچنین روز چهارشنبه در استانداری اصفهان ستاد استانی مبارزه با کرونا تشکیل شد و شرح وظیفه کمیته‌های این ستاد اعلام و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان برنامه ریز این ستاد معرفی شد؛ همچنین استانداری نیز کمیته‌های مختلفی را در این ستاد برنامه ریزی کرد، از جمله کمیته اجتماعی تا با سازمان‌های مردم نهاد ارتباط داشته باشد و مردم را جهت پیشگیری از این بیماری بسیج کند. کمیته‌های پشتیبانی و حمل و نقل نیز در این ستاد برای مقابله با کرونا معرفی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در فرمانداری اصفهان ستادی مشابه با عنوان ستاد شهرستان اصفهان با حضور بخشداران و مدیران شبکه بهداشت و فرماندار اصفهان برای مبارزه با بیماری کرونا معرفی شد.

عابدی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برنامه‌های وسیعی در جهت پیشگیری و درمان طراحی شده و در حال حاضر نیز به دنبال توسعه برنامه مراقبتی در منزل هستیم. در این طرح پزشکان و پرستاران مجرب برای معاینه و درمان به منزل بیمار می‌روند و در صورت نیاز با آمبولانس مخصوص به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های عیسی بن مریم و میلاد اعزام می‌شوند. بنا شده در هر شهرستان استان، بیمارستانی معین برای مراقبت از بیماران کرونا پیش بینی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد مبارزه با کرونا، استاندار اصفهان مکاتبات اخیر خود با ستاد کشوری مبارزه با کرونا پیرامون تعطیلی مدارس را ارائه کرد. نظر ستاد کشوری عدم تعطیلی مدارس در استان اصفهان بود. متأسفانه به محض اینکه اعلام می‌شود مدارس تعطیل هستند تعدادی از خانواده‌ها به مسافرت می‌روند که ممکن است باعث آلودگی مناطق دیگری شوند؛ بنابراین تعطیلی مدارس با سیاستی خاص صورت می‌گیرد. دستورالعمل‌های پیشگیری اعلام شده که در صورت بازگشایی مدارس باید در دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها، مدارس و محل‌های تجمع اجرا شود.

کد خبر 412625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.