فشار آب در اصفهان از امشب عادی می‌شود

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: منابع محلی کاهش دبی ورودی آب به تصفیه خانه اصفهان را جبران کرده و از امشب شرایط انتقال و فشار آب به روال عادی بازخواهد گشت.

سید اکبر بنی طبا در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به قطعی آب در برخی از مناطق استان، اظهار کرد: زمانی که میزان بارندگی در محورهای پایین‌تر از سد افزایش پیدا کند، تلاطم رودخانه، کدورت آب در این محور را بالا می‌برد.

وی افزود: در زمان افزایش میزان کدورت آب رودخانه، میزان منابع آب ورودی به محور تصفیه خانه باید کاهش پیدا کند تا سیستم تصفیه خانه بتواند آب را با کیفیت مطلوب تصفیه کند و ورودی تصفیه خانه در زمان کاهش میزان کدورت آب، افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: در دو روز گذشته شاهد افزایش کدورت آب در رودخانه بودیم و از این رو ورودی آب به تصفیه خانه اصفهان از صبح امروز کاهش پیدا کرد و وضعیت تصفیه آب پس از ظهر امروز به حالت عادی بازگشت.

بنی طبا اضافه کرد: علت افت فشار آب در برخی از نقاط شهر در روز پنج‌شنبه، محدودیت در دبی ورودی آب به تصفیه خانه اصفهان، افزایش میزان استفاده از آب در روزهای پایانی هفته و قرار گرفتن در بازه زمانی خانه تکانی و شستشوی های پیش از عید نوروز است.

وی ادامه داد: منابع محلی کاهش دبی ورودی آب به تصفیه خانه اصفهان را جبران کرده و از امشب شرایط انتقال و فشار آب به روال عادی بازخواهد گشت.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه کدورت آب رودخانه از ظهر امروز کاهش داشته، تصریح کرد: تصفیه خانه اصفهان با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت است و افزایش میزان کدورت در رودخانه ناشی از سیلاب بوده و شرکت آب و فاضلاب در زمان بالا رفتن کدورت آب، اجازه ندارد آب را به تصفیه خانه وارد کند.

بنی طبا افزود: در شرایط کدورت آب ناچار هستیم با کاهش دبی ورودی آب، از اختلال در روند فعالیت سیستم تصفیه خانه جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: محور شمال اصفهان درگیر افت فشار آب شده اما فشار آب در جنوب اصفهان به دلیل برخورداری از ذخایر لازم با هیچ مشکلی مواجه نیست.

کد خبر 412619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند RO ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    0 0
    آب در منطقه شیخ مفید اصفهان از صبح قطع است و اظهارات مدیران کذب است . هر ساله با بارندگی این شرایط پیش می آید و توان مقابله با آن در مدیران نیست
  • هادی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    0 0
    والا از ما ک هنو قطعه