معصومه ابتکار به کرونا مبتلا شد

پلمب ۱۸۲ قلیان سرا در کرمانشاه، ابتلای ابتکار به کرونا، توزیع ۷۲ بسته غذایی میان سیل زدگان دلفان و برنامه ریزی آموزش و پرورش برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان را در بسته خبری اجتماعی امروز پنجشنبه - هشتم اسفندماه- می خوانید.

به گزارش ایمنا، فریبا ابتهاج مدیرروابط عمومی و مشاور رسانه‌ای معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به وجود برخی از علائم آلودگی خانم ابتکار به ویروس کرونا در روز گذشته آزمایش تست این ویروس از ایشان به انجام رسید که صبح امروز جواب آزمایش وی مثبت اعلام شد.
مشاور رسانه‌ای معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: خانم ابتکار هم اکنون برای سپری کردن دوران بیماری خود در منزل بستری است.
وی گفت: با توجه به احتمال آلودگی اعضای تیم همراه ایشان از همه افراد همراه آزمایش‌های لازم به انجام رسیده و روز شنبه نتایج آن اعلام خواهد شد.

۱۸۲ قلیان‌سرا در کرمانشاه پلمب شد

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا ۱۸۲ قلیان سرا و ۲۸ باشگاه ورزشی در استان کرمانشاه پلمب شد.

سرهنگ محمدرضا آمویی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بر عدم استفاده از قلیان و بسته شدن قلیان‌سراها تأکید شده است.

وی گفت: ۲۸ باشگاه ورزشی زنان و مردانه نیز که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کردند پلمب شدند.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه افزود: ۴۵ واحد صنفی عرضه قلیان به صورت خودجوش و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری به بستن واحدهای خود اقدام کردند.

عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان جبران می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: این معاونت باتوجه به تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به دنبال جبران عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان است.

رضوان حکیم‌زاده افزود: اکنون علاوه بر پیشگیری از ویروس کرونا در سطح مدارس، اقدامات مؤثری برای جبران عقب‌مادگی آموزش دانش آموزان در مقاطع تحصیلی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به همین خاطر راهکارهای متعددی را مورد بررسی قرار داده‌ایم و در سطح وزارتخانه کارگروه تخصصی در این زمینه تشکیل شده است تا هریک از گروه‌های آموزشی تصمیم گیری جدی برای جبران وقفه در جریان آموزش دانش آموزان داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: البته با توجه به حادثه خیز بودن کشور از نظر حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله و تعطیلی پیاپی مدارس و ایجاد وقفه در جریان آموزش دانش آموزان، هر ساله برنامه‌های متعددی برای جبران این عقب افتادگی‌ها پیش بینی کرده‌ایم.

۱۵ آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور ایجاد می‌شود

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که با افزایش ۱۵ واحدی تعداد آزمایشگاه‌های مورد تأیید برای تشخیص کرونا ظرف هفته آتی این تعداد به ۲۲ واحد خواهد رسید.

کیانوش جهانپور بامداد پنجشنبه در توئیتی افزود: این ظرفیت آزمایشگاهی در مقایسه با کشورهای همتراز، کم نظیر و حتی در پیک نمودار شیوع بیماری کووید ۱۹ پاسخگوی نیاز خواهد بود.

توزیع بسته غذایی ۷۲ ساعته میان سیل زدگان دلفان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دلفان خرم آباد گفت: با شناسایی خانوارهای سیل زده کار توزیع بسته غذایی ۷۲ ساعته میان سیل زدگان این شهرستان آغاز شد.

سید عابدین الماسی افزود: یکهزار خانوار سیل زده در مناطق کشتارگاه، شهرداری و پشت کلانتری ۱۱ در شهر نورآباد شناسایی شده‌اند و اقلام خوراکی در اختیار این خانوارها قرار می‌گیرد.

وی افزود: جمعیت هلال و احمر دلفان با ساماندهی ۱۴ اکیپ امدادی در کنار مردم کار امدادرسانی و کمک رسانی را در ۳ روز گذشته انجام داده است.
به گفته وی یکی از اقدامات این جمعیت با همکاری ستاد بحران برپایی ۷ مرکز اسکان در ۳ مسجد، ۲ دبیرستان و ۲ سالن ورزشی قبل از وقوع سیل بود که ۲۵۰ خانوار دراین مراکز اسکان یافته‌اند و ۱۵۰ نفر نیز به صورت موقت استفاده کردند.

امدادرسانی به ۷۰۴ حادثه دیده در ۴۸ ساعت گذشته

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از امدادرسانی به ۷۰۴ حادثه دیده در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

وی در ادامه به حوادث تحت پوشش جمعیت هلال احمر استان در ۴۸ ساعته گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی حوادث جاده‌ای، سیل و آبگرفتگی، برف و کولاک و ریزش آوار، ۷ مورد عملیات رها سازی صورت گرفت و نیز ۲۱ مصدوم در پی داشت که توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان ۷ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۲ نفر سرپایی درمان شدند.

آصفی یاد آور شد: بارش باران و برف در استان علاوه بر اینکه سبب شادمانی مردم شد باعث ایجاد برخی مشکلات از جمله آب گرفتگی منازل برخی از شهروندان شد که در ۴۸ ساعت گذشته نیاز به امدادرسانی بیشتری احساس شد؛ تخلیه آب از ۲۵ واحد مسکونی در روستاهای اک شهرستان تاکستان، روستاهای شنبرک و شهرستانک از توابع شهرستان بوئین زهرا و روستاهای شهرستان آوج و شهر معلم کلایه در الموت شرقی از جمله این اقدامات بود.

کد خبر 412605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.