صدور مجوز واردات تجهیزات بهداشتی مقابله با کرونا

اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در بخشنامه ای به شرکت های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی، بر لزوم صدور حواله توزیع و امکان صدور مجوز واردات انواع تب سنج، دستکش و البسه پزشکی یکسره و رعایت مقررات در این زمینه، تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و درمان، در این بخشنامه بر ضرورت تولید و توزیع انواع تب سنج (دیجیتال، مادون قرمز گوش و پوست)، انواع دستکش (نظیر معاینه و جراحی اعم از وینیل و لاتکس و نیترید و انواع البسه پزشکی یکسره، با توجه به شرایط کنونی کشور ضروری تاکید شده است.

در این بخشنامه از تولیدکنندگان اقلام دارویی و بهداشتی و وارد کنندگان این اقلاً خواسته شده به منظور مدیریت و جلوگیری از هرگونه اخلال در تأمین و توزیع و انباشت غیر مجاز و احتکار اقلام مذکور، تا اطلاع ثانوی فروش اقلام فوق‌الذکر را صرفاً با حواله توزیع اداره کل تجهیزات پزشکی انجام دهند.

الزام تولید کننده و واردکننده به ارائه اعلام مستمر موجودی انبار اعم از تولیدی و وارداتی به اداره کل تجهیزات پزشکی به صورت مکتوب و الکترونیکی در سامانه اعلام موجودی و توزیع از لینک Register.imed.ir پورتال imed.ir (مطابق فایل پیوست یک) به صورت روزانه و برخط و ارائه آمار توزیع و عرضه اقلام مذکور از طریق سامانه اعلام موجودی و توزیع از لینک Register.imed.ir پورتال imed.ir (مطابق فایل پیوست دو) به صورت روزانه و برخط ثبت کنند و به اطلاع اداره کل از دیگر مورد مورد اشاره در این دستور وزارتی است.

تولیدکنندگان باید با حداکثر ظرفیت کارخانه تولیدکننده نسبت به تولید اقلام مذکور اقدام کنند و تولیدکنندگانی که تاکنون از وزارت بهداشت مجوز نگرفته‌اند، باید بلافاصله با مراجعه به اداره کل تجهیزات پزشکی و اعلام کتبی نسبت به دریافت مجوز تولید یا گواهی فروش اقدام کنند. اداره کل تجهیزات پزشکی در اسرع وقت و با قید فوریت نسبت به بررسی و ارائه مجوز قانونی لازم اقدام خواهد کرد.

در این بخشنامه تاکید شده رعایت نکردن مقررات فوق الذکر مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و سلامت کشور بوده و طبق قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور پیگرد قانونی دارد.

کد خبر 412600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.