نماز جمعه اصفهان این هفته برگزار نمی‌شود

مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان گفت: بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با موافقت امام جمعه شهر اصفهان، فردا نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین هاشمی اظهار کرد: با نظر وزارت بهداشت و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و تصمیم گیری ستاد برگزاری نماز جمعه در هر شهر، شهرهایی که موارد مبتلا به بیماری کرونا و موارد مشکوک به این بیماری را دارا هستند، نماز جمعه در این شهرها برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر نبود کنترل و زیرساخت‌های لازم برای ضد عفونی و کنترل محل برگزاری نماز جمعه شهر اصفهان، با موافقت امام جمعه شهر اصفهان، فردا نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان با اشاره به برگزاری نماز جمعه در دیگر شهرهای استان تصریح کرد: برگزاری نماز جمعه در دیگر شهرهای استان اصفهان بر اساس اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان مبنی بر وجود ویروس در آن شهر خواهد بود، خوشبختانه در اکثر شهرستان‌ها این ویروس دیده نشده است و با صلاح دید مسئولان بهداشتی این شهرها نماز جمعه قابل برپایی است.

هاشمی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم از هر چیزی مهم‌تر است، افزود: با توجه به اطلاعیه وزارت بهداشت و بیانیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور که باید نماز جمعه در شهرهایی برگزار شود که ویروس کرونا در این شهرها وجود ندارد و چون اصفهان چند مورد کرونا داشته است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم نماز جمعه این هفته برگزار نشود. صفوف نماز به هم چسبیده است و طبق مباحث علمی افراد باید بیش از یک متر از هم فاصله داشته باشند تا به کرونا مبتلا نشوند.

وی با بیان اینکه برگزاری نماز جمعه هفته آینده بستگی به نظر مسئولان بهداشتی استان دارد، گفت: باید امکانات لازم برای کنترل جمعیت و ضد عفونی کردن مصلی وجود داشته باشد، اگر تا هفته آینده خطر کرونا کاهش یابد امکان برگزاری نماز جمعه وجود دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 412599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.