۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
نابغه‌ی کاتالانی فاتح مادرید

آبی‌های شهر منچستر با مربی کاربلد خود، در پایتخت اسپانیا شهر مادرید و مقابل عنوان دار بزرگ لیگ قهرمانان اروپا، تاج گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال منچستر سیتی شب گذشته در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو یک پیروزی با ارزش بدست آورد
بردی که با یک کامبک کسب شد به نوعی تا حدود زیادی راه صعود سیتیزن‌ها را هموار کرد

وقتی ترکیب اصلی سیتی اعلام شد، یک نکته عجیب به نظر می‌رسید، نیمکت نشینی آگوئرو و استرلینگ. اما وجود ماحرز برناردو و ژسوس هم با ایجاد خطرهایی همراه بود که درخشش کورتوا را به همراه داشت.

در نیمه‌ی اول بازی یک صحنه پیش آمد که ادرسون بدون عجله و با خونسردی داشت توپ را داخل محوطه حفظ می‌کرد و هوادارهای رئال هم از اینکه سرعت بازی کم می‌شد عصبانی شدند و سوت زدند. درست توی همین لحظه اما پپ گواردیولا با دستش به ادرسون اشاره کرد که آرام باشد و باز هم جریان بازی را کُند کند.

از نیمه‌نهایی ۲۰۱۰ که اینتر مورینیو کار را در بازی رفت برای بارسلونِ پپ تمام کرده بود تا همین چندماه پیش که کلوپ هم توی زمین خودش به پپ درس بزرگی داد، آقای گواردیولا همواره سعی‌اش بر این بوده که هرجایی بازی می‌کند فقط برای له کردن حریف قدم بردارد.
مثل اتفاقات ذکر شده، مثل نیمه‌نهایی ۲۰۱۲ برابر چلسی و مثل شکستش با بایرن در سانتیاگو برنابئو.

بعد ۱۰ سال پپ بالاخره به این نتیجه رسید که لزومی ندارد حتماً در بازی رفت ابتکار عمل را به دست بگیرد.

سیتی شب گذشته نیمه‌ی اول همه‌ی بازی را در اختیار رئال قرار داد و اصلاً آن تفکر همیشگی را نداشت.

نیمه‌ی دوم که شروع شد، اما به یکباره سیتی به فرم سابق برگشت. با تعویض‌های مربی کاتالانی خود بازی را به دست گرفت، حمله کرد و طبق معمول در ضد حمله گل خورد. تیم پپ اما دیگر آن خامی سابق را نداشت. دوباره صبر کرد. دوباره جو را آرام کرد و به یک‌باره در حالی که هیچکس انتظارش را نداشت بازی را برگرداند.


هنوز هیچ چیز تمام نشده. برای رئال هنوز فرصت هست، اما این گواردیولای پخته نشان داد که برای فتح یک چمپیونز دیگر بسیار آماده است.

کد خبر 412573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.