شهروندان از تجمع در شهرداری‌ها پرهیز کنند

شهردار اردبیل گفت: عملیات گندزدایی و استریلیزه اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، حمید لطف‌اللهیان اظهار کرد: کمیته‌ای در شهرداری با هدف پیشگیری و مقابله با کروناویروس تشکیل شده که به صورت روزانه مأموریت‌ها و فعالیت‌های ابلاغ شده به صورت استانی و شهرستانی را پیگیری می‌کند تا آرامش شهروندان و رضایت آن‌ها فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان شهرداری کارهای خود را به دور از ایجاد هرگونه اضطراب و دل‌نگرانی در بین همشهریان به صورت منظم و روزانه انجام می‌دهند که یکی از اصلی‌ترین این مأموریت‌ها تبیین و تشریح رعایت موازین بهداشتی و تلاش برای ارتقای دانش و آگاهی عموم شهروندان است تا با آشنایی بیشتر با کروناویروس مقابله کنند.

شهردار اردبیل با بیان اینکه از هفته پیش تبلیغات محیطی و آموزش شهروندان در کاهش آسیب‌ها و تلفات این بیماری شروع شده و این روند همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد، افزود: با ارسال پیامک به شهروندان سعی می‌کنیم آن‌ها را در جریان نکات مهم آموزشی و رعایت موازین بهداشتی قرار دهیم.

لطف‌اللهیان گفت: در کنار ارتقای دانش و آگاهی شهروندان عملیات گندزدایی در ناوگان حمل و نقل عمومی شروع شده به طوری که بعد از اتوبوس‌ها از امروز گندزدایی در تاکسی‌ها نیز آغاز شده و رانندگان موظفند در ارائه خدمات از دستکش‌های یکبار مصرف استفاده کنند تا سلامت عموم جامعه تضمین شود.

وی تصریح کرد: به اندازه کافی مواد شوینده و بهداشتی به ویژه کلر تأمین شده تا پرسنل سازمان آتش‌نشانی در مواقع ضروری در محلات، اماکن عمومی و پارک‌ها نسبت به گندزدایی و پاکسازی اقدام کنند.

شهردار اردبیل گفت: این اقدامات با هماهنگی مراکز بهداشتی و درمانی و اعلام دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود تا ارتقای سلامت عمومی شکل گیرد.

لطف‌اللهیان با هشدار به شهروندان در جلوگیری از تردد در مکان‌های شلوغ و پرتراکم اضافه کرد: ما تدبیری اندیشیده‌ایم تا در همه اتاق‌های ساختمان شهرداری همکاران ما از مواد ضدعفونی کننده و گندزدا به صورت روزانه و در نوبت استفاده کنند.

وی اظهار کرد: شستشوی مرتب دستگیره‌ها و آسانسور و محیط‌های پرتراکم در دستور کار قرار گرفته که با توصیه‌های بهداشتی و درمانی امیدواریم سلامت شهروندان از این طریق تأمین شود.

شهردار اردبیل به روزهای پرتراکم شهرداری و مراجعه شهروندان برای استفاده از تخفیف‌های ایام پایانی سال اشاره و خاطرنشان کرد: ما از شهروندان خواسته‌ایم از تجمع در ساختمان شهرداری مناطق مختلف پرهیز کنند و درخواست خود را به صورت کتبی با درج شماره تماس ارائه کنند تا همکاران ما در واحدهای درآمد، مالی و شهرسازی نسبت به پاسخگویی و اعمال تخفیف‌ها اقدامات قانونی را انجام داده و مراحل مختلف را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

لطف‌اللهیان گفت: شهروندان نباید نگران استفاده از تسهیلات ویژه شهرداری در بهره‌مندی از تخفیف‌های ایام پایانی سال باشند چرا که ما تا آخرین نفر و درخواست کننده اعمال این تخفیف‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی افزود: کمیته بهداشتی شهرداری به صورت مرتب فعالیت‌های مختلف در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را رصد می‌کنند تا با ارائه گزارش روزانه به شورای شهر و مسئولان ذیربط بستر ارتقای سلامت تک تک افراد جامعه و شهروندان مهیا شود.

شهردار اردبیل از توافق با اداره کل زندان‌های استان برای کمک به این مجموعه در احداث ساختمان جدید و اعمال تخفیف ویژه در صدور پروانه خبر داد و عنوان کرد: این کمک در حقیقت همراهی بیشتر با این مجموعه در ارتقای خدمات به زندانیانی است که چشم‌انتظار مساعدت و همراهی مطلوب‌تر و کیفی‌تر هستند.

لطف‌اللهیان از احداث گرمخانه در پارک گلمغان اردبیل خبر داد و افزود: در کنار احداث سرای محله در پارک گلمغان که با همکاری و مساعدت راه و شهرسازی استان اردبیل عملیاتی شده با همراهی بهزیستی گرمخانه برای نگهداری افراد بی‌سرپرست و فاقد سرپناه به ویژه کودکان و نوجوانان احداث می‌شود که در بازه زمانی سه ساله این پروژه عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: هرچند ساخت گرمخانه از وظایف شهرداری در ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی است، بهزیستی در این زمینه پیش‌قدم شده و ما با تأمین زمین و صدور پروانه رایگان این نهاد حمایتی را در احداث گرمخانه به متراژ ۴۰۰ مترمربع در پارک گلمغان همراهی می‌کنیم و امیدواریم در جوار سرای محله با احداث این مجموعه افراد فاقد سرپناه از این مکان استفاده کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 412565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.