حفظ سلامت مردم برای شورای شهر یک اصل اساسی است

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: باید تلاش شود تا با ارائه گزارش روزانه از عملکرد کمیته مقابله با شیوع کرونا شرایطی به وجود آید تا کاستی‌ها رفع و نقاط قوت حمایت شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا پوستی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اردبیل به شیوع کرونا ویروس در استان‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: اولین تست کرونا ویروس در استان اردبیل مثبت اعلام شد و اردبیل در ردیف استان‌های قرمز کشور قرار گرفت که ضرورت دارد در این شرایط سخت موارد بهداشتی و سلامت فردی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع در مواجهه با کرونا حفظ آرامش و دور بودن از استرس است، افزود: شهروندان به‌طور مرتب دست و صورت خود را شستشو کرده و از خرید خوراکی‌های باز و بدون بسته‌بندی برای فرزندانشان خودداری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل افزود: شهروندان در صورت مشاهده علائم تب، سرفه و سردرد و گلودرد باید در قدم اول در منزل استراحت کرده و مایعات بنوشند و در صورت ضرورت برای بیرون آمدن از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: شهروندان از خوردن غذا در رستوران‌ها و قهوه‌خانه پرهیز کرده و به صورت مرتب نسبت به استریلیزه کردن اعضای بدن و گندزدایی مکان‌های سکونت خود اقدام و از تجمع در مکان‌های پرتراکم پرهیز کنند.

پوستی خاطرنشان کرد: شهرداری اردبیل نیز در روزهای گذشته کمیته‌ای را برای مقابله با کرونا تشکیل داده که ضمن گندزدایی وسایط نقلیه عمومی و اماکن شهری سعی بر این است تا با توزیع بروشورها و ارسال پیامک‌های هشداردهنده آگاه‌سازی عمومی و آموزش فراگیر به انجام برسد.

وی اضافه کرد: سلامت مردم برای شورا و شهرداری اردبیل یک اصل اساسی است و باید تلاش شود تا با ارائه گزارش روزانه از عملکرد این کمیته شرایطی به وجود آید تا کاستی‌ها رفع و نقاط قوت مورد حمایت و تقویت قرار گیرد.

کد خبر 412562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.