آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فروکش کردن روان‌آب‌ها در مناطق سیل زده غرب استان، گفت: تاکنون ۹۲۱ واحد مسکونی فرسوده شهری و روستایی در فریدونشهر، فریدن، چادگان و بویین میاندشت دچار خسارت بین ۲۰ تا ۷۰ درصد شدند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده در غرب استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون ۹۲۱ واحد مسکونی فرسوده در فریدونشهر، فریدن، چادگان و بویین میاندشت دچار خسارت بین ۲۰ تا ۷۰ درصد شدند که از این شمار ۳۵۹ واحد مسکونی شهری و ۵۶۲ واحد مسکونی روستایی بودند.

وی با بیان اینکه خسارات بسیاری از این ساختمان‌ها به صورت ترک خوردگی، ریزش دیوار و سقف بوده است، ادامه داد: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده بود تلفات جانی در حادثه سیل استان نداشتیم و هلال احمر به حادثه دیدگان امدادرسانی کرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سامانه بارشی امروز از استان خارج شده است، افزود: بیشترین بارندگی‌های این سامانه در فریدونشهر به ویژه روستاهای پشتکوه و ارتفاعات مشرف به استان چهارمحال و بختیاری بود که حتی به بیش از ۱۵۰ میلی متر رسید.

وی با اشاره به فروکش کردن روان‌آب‌ها در مناطق سیل زده، گفت: هم اکنون در این مناطق عملیات آمار برداری و ارزیابی خسارت‌ها در حال انجام است، بنیاد مسکن پس از بررسی به تدریج برنامه‌ای را برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده اجرا خواهد کرد.

شیشه فروش با بیان اینکه راهداری در حال بازگشایی مسیرها و جاده‌ها در مناطق سیل زده است، خاطر نشان کرد: روز جمعه براساس پیش بینی هواشناسی افزایش غلظت آلاینده‌ها را در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان شاهد خواهیم بود که تدابیری برای مقابله با آن در نظر گرفته شده است.

کد خبر 412558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.