اعزام آتش‌نشانان رشت به بیش از ۴۵۰۰ ماموریت

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی در ۱۱ ماه گذشته به چهار هزار و ۵۵۴ مورد مأموریت اطفای حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اعزام شدند.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در یازده ماه گذشته تعداد دو هزار و ۸۵ مورد عملیات اطفای حریق انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۵۹۳ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت ادامه داد: در این مدت ۹۹۶ مورد آتش سوزی ضایعات و علفزار با ۱۷ درصد کاهش و ۱۵۴ مورد آتش سوزی تجاری با ۲۱ درصد افزایش و همچنین آتش سوزی خودرو با ۱۹۹ مورد  ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مؤمنی گفت: علت ۵۰ درصد از آتش سوزی‌ها اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع این آتش سوزی‌ها، منازل مسکونی ۲۳ درصد و واحدهای تجاری ۴۵ درصد دارای بیمه آتش سوزی و حمایت‌های بعدی ناشی از حوادث بوده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت عنوان کرد: در ۱۱ ماه امسال یک هزار و ۱۷۶ مورد حادثه و یک هزار و ۲۹۳ مورد خدمات ایمنی در رشت، توسط سازمان آتش نشانی پوشش خدماتی داده شده است.

مؤمنی اضافه کرد: سازمان آتش نشانی رشت در زمینه افراد محبوس شده در آسانسور ۴۱۸ مورد، گیر کردن افراد در اماکن ۲۵۵ مورد و گیر کردن حلقه انگشتری در دست افراد ۱۹۳ به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.‌

وی به عملیات‌های آتش نشانان در روزهای برفی بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: تیم‌های امدادی با ۱۴ خودروی عملیاتی از ابتدای بارش برف در روزهای دوشنبه ۲۱ لغایت ۲۳ بهمن به ۱۷۳ خودروی سبک و سنگین که به علت تردد در روزهای برفی دچار حادثه شده بودند، امداد رسانی کردند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت اضافه کرد: در روزهای برفی تیم‌های امدادی تعداد ۴۷ مورد درختان و شاخه‌های شکسته را برش داده و از معابر شهری جمع‌آوری و ۲۱ مورد حادثه سقوط تیرهای چراغ برق، تابلوی راهنمایی و رانندگی و پارگی کابل‌های برق معابر به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده‌اند.

مؤمنی افزود: این سازمان در این مدت در زمینه رفع مشکلات و گرفتاری‌های تصادفات و محبوس شدن افراد، نشت مایعات قابل اشتعال، سقوط و غرق شدن در رودخانه و رفع برق گرفتگی، سقوط از ارتفاع، نشت گاز مایع و شهری، حوادث ناشی از شکستگی علمک گاز، ریزش سقف و آوار و سقوط در چاه، سقوط وسایل نقلیه، اقدام به خودکشی و کشف جسد به شهروندان خدمات‌رسانی کرده است.

وی تلاش‌های بی وقفه حوزه پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی را در اعتلای فرهنگ ایمنی شهر و شهروندی را بسیار مؤثر دانست و افزود: کارشناسان واحد پیشگیری در این مدت در زمینه طرح ایمنی، بازدید کارشناسی و پایان کار ساختمان، بررسی علت حادثه حریق و بازدید از اماکن مختلف شامل اصناف تعداد شش هزار و ۲۶۱ مورد به شهروندان خدمات ارائه کردند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت به ارائه آموزش ایمنی به تعداد ۵۷ هزار و ۱۸۴ نفر از شهروندان اشاره کرد و افزود: این کلاس‌های آموزشی به نونهالان و کودکان، دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، شرکت‌ها، کارکنان ادارات، دانشجویان و داوطلبان ارائه شده است و نقش مؤثری در پیشگیری از حوادث خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۳۷۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 412544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.