موسوی: مبحث پروازهای چین شرکت هما در آینده بررسی می‌شود/ یک مورد ابتلا به کرونا در یزد

نماینده مردم یزد گفت: مبحث پروازهای شرکت هما به چین موضوعی است که قطعاً در آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد و مسئولان این شرکت باید پاسخگوی سوالات باشند.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ترس از شیوع ویروس کرونا به صورت روانی نیز جامعه را تحت تأثیر قرار داده است؛ بنابراین باید با تعطیلی تمامی مراکز اجتماعی و آموزشی از شیوع بیشتر این ویروس پبشگیری کرد. شیوع کرونا مختص به منطقه خاصی نیست. به دلیل اینکه استان قم کریدور ارتباطی جاده‌ای است، امکان گسترش بیماری در شهرهای دیگر کشور وجود دارد؛ در حال حاضر نیز یک فرد در استان یزد به کرونا مبتلا شده و چندین فرد مشکوک دیگر نیز تحت نظر هستند.

وی افزود: مسئولان می‌توانستند در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بهتر مدیریت کنند؛ اما اینگونه عمل نشد و امروز این بیماری در تمامی کشور گسترش یافته و تمامی کادر پزشکی استان‌ها را به حالت آماده باش در آورده است. در حال حاضر باید از کادر پزشکی که صف اول مقابله با این بیماری هستند حمایت کرد. این افراد طی روزهای گذشته تلفات داده اند که باید به آنها روحیه داد و حمایت کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمادگی‌های لازم جهت تهیه و توزیع مواد ضد عفونی کننده و ماسک در کشور وجود نداشت که بر اساس برنامه ریزی های شده این مشکل برطرف خواهد شد.

موسوی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا در بسیاری از استان‌ها شیوع پیدا کرده و برخی نیز در آستانه شیوع هستند؛ بنابراین بهتر است در تمامی آن‌ها از برپایی هرگونه اجتماع و مراکز آموزشی، مراسم فرهنگی و مذهبی جلوگیری کرد. مردم برای پیشگیری از این بیماری باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستور العمل‌های لازم توسط سازمان هواپیمایی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خطوط هوایی صادر شد؛ همچنین برای شرکت‌های خطوط ریلی و جاده‌ای نیز دستور العمل‌ها ارائه شده که تمامی وسایل نقلیه اعم از اتوبوس و قطار ملزم به استفاده از مواد ضدعفونی کننده هستند؛ همچنین مبحث پروازهای شرکت هما به چین موضوعی است که قطعاً در آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد و مسئولان این شرکت باید پاسخگوی سؤالات باشند.

کد خبر 412524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.