۴۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در اماکن فاقد پروانه رخ می‌دهد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: نزدیک به ۴۰ درصد آتش‌سوزی‌های واحدهای مسکونی در محل‌های فاقد پروانه ساختمانی رخ می‌دهد.

به گزارش ایمنا، محمدمسعود چایچی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته از سوی کمیته تحلیل حوادث و آتش‌سوزی‌ها سازمانی مشخص شد، نزدیک به ۴۰ درصد از آتش‌سوزی‌های واحدهای مسکونی در نقاط فاقد پروانه ساختمانی رخ داده است.

وی افزود: بیشتر آتش‌سوزی‌های واحدهای مسکونی که در سال‌جاری از سوی تیم‌های عملیاتی اطفای حریق پوشش داده شد، در محل‌هایی رخ داد که از قدمت بالایی برخوردار بود یا در واحدهای جدیدی که با تأسف، اصول ایمنی در ساخت آن‌ها رعایت نشده و فاقد تاییدیه ایمنی و گواهی پایان کار بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان عنوان کرد: اجرای اصولی مراحل طراحی و ساخت ساختمان‌ها زیر نظارت مهندسان مربوطه و کارشناسان آتش‌نشانی از الزامات قانونی در ساخت بناهای شهری به ویژه مسکونی است و موجب پیشگیری و کاهش رخ‌دادهایی مانند آتش‌سوزی در آن‌ها می‌شود.

چایچی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان کاشانی در ۱۰ ماه سال‌جاری برای کمک‌رسانی و نجات جان ۳۲ نفر از شهروندان در جریان ۵۶۵ مورد آتش‌سوزی اقدام کردند و تنها یک نفر جان خود را از دست داد که این آمار در مدت مشابه سال گذشته با ۲۱ نفر جان‌باخته، کاهش چشمگیر داشت.

وی گفت: بر اساس آمارها، آتش‌سوزی خودرو، مرکزهای تجاری و مکان‌های مسکونی بیشترین حوادث و مهم‌ترین علت آن‌ها روشن کردن آتش به صورت عمدی، اتصال برق، نشت مایعات آتش‌زا و گاز، نقص فنی کپسول و پیک‌نیک، پرتاب جرقه جوشکاری و حرارت زیاد محیط بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 412523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.