تمام اتکای بازآفرینی بر عهده شهرداری نباشد

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: اگر قرار باشد تمام اتکای بازآفرینی بر عهده شهرداری باشد دفاتر توسعه، نقش خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایمنا، مجتبی شاکری‌روش در بازدید رئیس و اعضای کمیته اجتماعی ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد از دفتر توسعه محله طرق به همراه رئیس و اعضای کمیته اجتماعی ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: کمیته‌های ذیل ستاد بازآفرینی در سطح شهرستان مشهد پویایی لازم را تا پیش از این نداشتند و دستگاه‌ها به تنهایی با ستاد مرکزی تعامل داشتند، از طرفی دیگر دفاتر تسهیل‌گری ایجاد شدند تا با مردم و تمامی نهادها در ارتباط باشند و اگر این اتفاق رخ ندهد تنها به یک نهاد زیر مجموعه شهرداری تبدیل می‌شوند، اگر قرار باشد تمام اتکای فعالیت این سازمان بر عهده شهرداری باشد دیگر این دفاتر نقش اجتماعی و فرهنگی خود را از دست می‌دهند.

وی اظهار امیدواری کرد: کمیته اجتماعی فرهنگی ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد به یک پویایی شاخص دست یابد تا در کنار ابلاغیه‌های قانونی موجود بتوانند به نقش اجتماعی و فرهنگی خود بیشتر رسیدگی کنند.

مدیر پروژه دفتر توسعه محله طرق نیز با ارائه گزارشی از فعالیت کوتاه‌مدت این دفتر از زمان افتتاح آن، گفت: از خرداد ماه فعالیت رسمی خود را با بسترسازی و ارتقای جامعه محلی، توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی و نهادسازی دیگر فعالیت‌ها آغاز کرد و خوشبختانه تا بهمن ماه نقاط عطف و کلیدی خود را با سازمان‌های مختلف شناسایی کرد و اعتمادسازی مردمی و محلی را در دستور کار خود قرار داد.

عاطفه مرادی افزود: محله طرق با وسعت ۱۴۰ هکتار در منطقه هفت واقع شده که جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر را در دل خود جای داده است و بدون شک این سرمایه انسانی موجود در این بخش از شهر مشهد می‌تواند به افزایش ارزش‌های دفتر و همچنین محله کمک کند.

مدیر پروژه دفتر توسعه محله طرق با بیان اینکه ۴۵ مورد نیاز در محله طرق اولویت بندی شده است، گفت: تأمین نیازهای اساسی از جمله نوسازی محله و ارتقا سطح کیفی زندگی ساکنان از جمله این نیازها است، بر همین اساس به دنبال این هستیم تا یک جامعه محلی را به سمت ثبت یک سمن هدایت کنیم تا تنها به عنوان حامی در کنار ساکنان محل که خود هدایت کنندگان اصلی محل خود هستند حضور داشته باشیم.

وی افزود: بیشترین همکاری با دفتر توسعه محله طرق را اداره اتباع داشته است چراکه وجود اتباع افغانستانی در این محله موجب شده است تا ساماندهی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

مرادی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های خُرد استقبال از بهار، بازگشایی محور رجایی، مرمت ایوان طرق، احداث پلی کلینیک، احداث پروژه‌های آموزشی ویژه اتباع و ساکنان محل به کمک خیران و اداره اتباع و مهاجران، راه اندازی بازارچه‌های محلی و حمایت از کسب و کارهای مختلف از جمله تأسیس کارگاه پرورش قارچ تنها بخشی از فعالیت‌های دفتر توسعه محله طرق در مدت فعالیت خود از خردادماه جاری است.

مرادی تاکید کرد: افرایش ۵۰ درصدی حضور زنان در برنامه‌ها و اتفاقات شهری، اشتغال‌زایی بیش از ۵۰ نفر از زنان در کسب و کار خانگی، ارتباط مؤثر با نهادها و بازخورد مثبت در محله، جذب پروژه‌های مختلف از سوی شهرداری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای اجرایی شدن پروژه‌های مختلف در این محله، برگزاری جشنواره غذا و جشن یک هزار نفری شب یلدا با حضور چشمگیر ساکنان و تسهیل‌گران محلی از جمله برنامه‌ها و اقدامات دیگری بوده که با افتخار به ثبت رسیده است.

مدیر پروژه دفتر توسعه محله طرق خاطرنشان کرد: حضور اتباع و مهاجرین در محله طرق مهمترین آسیب در این محله است که باید با حفظ تعامل با آنها به آن رسیدگی کرد، حضور اورژانس اجتماعی و ساماندهی مشکلات و معضلات در محله طرق یکی دیگر از اتفاقات خوب صورت گرفته در این محله است که با همیاری سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

کد خبر 412522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.