مشکل جابه‌جایی ساکنان محله "منبع آب" اهواز حل شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از سال‌ها مشکل جابه جایی ۸۱۱ واحد مسکونی که در پهنه خطر محله منبع آب اهواز قرار دارند حل و عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای جابه جایی ساکنان محله منبع آب در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

" خوزستان قدیمی‌ترین منطقه فلات ایران، سرزمین اقوام مختلف با مردمانی خونگرم، طبیعت زیبا و آثار تاریخی ارزشمند و منابع سرشار طبیعی است. سرزمینی با مردمانی قهرمان‌پرور که در طول تاریخ حماسه‌ها آفریدند.

در سفر دو روزه اخیر به استان خوزستان پروژه‌های متعددی به بهره برداری رسید و بازدید و تفاهم‌هایی برای ساخت و تکمیل پروژه‌ها صورت گرفت در این سفر شش پروژه شامل بهره برداری از ۷۵ دوربین ثبت تخلف با اعتباری ۳۰ میلیارد تومان، ۲۰ دوربین نظارت تصویری با اعتبار سه میلیارد تومان، پنج مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با اعتباری بیش از ۲۹ میلیارد تومان، سه پاسگاه پلیس راه با اعتبار ۹ میلیارد تومان، روکش آسفالت شامل ۱۸۱ کیلومتر روکش آسفالت و ۱۲ کیلومتر روشنایی با اعتبار سه میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

در دومین روز از سفر با آغاز عملیات اجرایی پل عنافچه و بازدید از ساخت پل ۳۰۰ متری رامهرمز بهبهان، تفاهم نامه‌های احداث باند دوم محور اهواز-خرمشهر به طول ۱۱۰ کیلومتر و احداث باند دوم پل نهم اهواز به طول ۵۰۰ متر امضا شد.

تبدیل مسیر گچساران-بهبهان-رامهرمز به بزرگراه و احداث باند دوم این مسیر، یکی از پروژه‌هایی است که از سال ۹۱ کلید خورده است. بخش باقی‌مانده مسیر، با احتساب کمربندی و پنج پل بزرگ، حدود ۷۰ کیلومتر است و خوشبختانه پیمانکار روی همه قطعات مستقر است.

عملیات اجرایی پل ارتباطی ملاثانی-عنافچه به طول ۴۲۶ متر و عرض ۹.۵ متر با سازه تیر فلزی صندوقه‌ای و دال بتنی ساخته خواهد شد.

خوشبختانه طراحی این پل با حمایت ویژه استاندار، انجام و پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار پروژه که یکی از پیمانکاران متعهد پل‌ساز در کشور است برای انجام پروژه، انتخاب شده و قول داده است در ساخت پل یک رکورد به ثبت برساند.

همچنین در سفر به خوزستان پس از سال‌ها مشکل جابه‌جایی ۸۱۱ واحد مسکونی که در پهنه خطر محله منبع آب اهواز قرار دارند حل شد.

در این سفر عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای جابه‌جایی ساکنان محله منبع آب در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد. "

کد خبر 412519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.