انجام موارد بهداشتی جلوگیری از کرونا باوجود کمبود مواد ضدعفونی در خانه کارگر

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان از اجرای اقدامات بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در خانه کارگر خبر داد و گفت: چنین جریاناتی در واقع یک تیغ دو لبه بوده و باید در کنار آن وحشت زدایی نیز انجام شود.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اقدامات پیشگیری از بیماری کرونا در خانه کارگر اصفهان اظهار کرد: تمام ساختمان خانه کارگر ضدعفونی شده است و برنامه تابلو تصویری سینمایی که در خانه کارگر وجود دارد بیشتر به بیان مسائل بهداشتی و موارد مربوط به پیشگیری اختصاص یافته است.

وی افزود: لزوم ثبت اثر انگشت برای حضور و غیاب کارکنان لغو و تا اطلاع ثانوی ثبت کتبی انجام می‌شود. همچنین نکات بهداشتی و روش‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری به تمامی واحدهای طرف قرارداد از جمله قرضه الحسنه، دندانپزشکی و دیگر مراکز، اطلاع رسانی شده و بر رعایت آن تاکید شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق برگزاری تجمعات صنفی و کارگری، جشن‌ها، کلاس‌های کوتاه مدت تا اطلاع ثانوی لغو شد و به زودی تابلو و اعلانات هشدار نیز در محیط خانه کارگر به منظور یادآوری موارد بهداشتی نصب می‌شود.

برشان ادامه داد: اگرچه سعی می‌کنیم دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مبنی بر استفاده از مواد ضد عفونی کننده مانند ژل ضدعفونی کننده یا الکل را برای استفاده کارکنان و مراجعان اجرا کنیم اما با کمبود این مواد در شهر رو به رو هستیم و بنابراین موفق به خرید آن ها نشده‌ایم.

وی گفت: در سایت خانه کارگر و شبکه‌های مجازی آن نکات بهداشتی برای آکاه‌سازی افراد از جمله کارگران اطلاع رسانی می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اضافه کرد: چنین جریاناتی در واقع یک تیغ دو لبه است. باید در کنار آن وحشت زدایی نیز انجام شود. در شرایط حاضر اگر کرونا تأثیری نگذارد، جو موجود اثر منفی می‌گذارد. در همین راستا باید فضای مجازی کنترل و موارد نکات بازدارنده و تسریع کننده شیوع این بیماری با هم بیان شود. مردم نیز نباید با یک عطسه یا علائم مشابه وحشت زده شوند.

کد خبر 412513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.